Soha ekkora távot egyetlen feltöltéssel még nem tett meg elektromos jármű, a rekorder idáig egy együléses német kísérleti autómodell volt, ami 1631 kilométert haladt még 2011-ben.
A két darab tetőre szerelt akkumulátorral ellátott, 18 tonnás Proterra busz egy indianai tesztpályán hozta össze ezt az eredményt. És bár az világos, hogy utasokkal megrakva, városi közlekedésben alkalmazva a 12 méteres busz ennél majd kisebb távokat fog megtenni egyetlen töltéssel, az eredmény így is meggyőző. A tervek szerint amúgy nagyjából majd 550 kilométert akarnak kihozni a buszból egyetlen töltéssel éles forgalomban.
A következő nagy kihívás a vállalat előtt az ár mérséklése lesz. Amit lehetővé tehet majd az is, hogy számos nyugati országban a közeljövőben nagy mennyiségben jelenhet meg majd állami igény is a teljesen elektromos buszokra.
A Porterra növekedési problémája lehet, hogy kifejezetten drága buszokat gyárt, viszont abban bíznak, hogy mivel a lítium-akkumulátorok ára meredeken esik, és mivel lehetőség van az alkatrészek tömeges termelésére is, faragni tudnak az árakból.
A vállalat azt állítja, egyelőre több a megrendelési igény, mint amennyit teljesíteni tudnak: a Los Angeles-i és a kaliforniai gyáruk heti három-három buszt tud per pillanat gyártani, de reményeik szerint jövőre már ennek a duplájára lesznek képesek. (Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.