A jövőben csak transzparens módon lehet politikai hirdetéseket közzétenni a Facebookon, jelentette be a vállalat alelnöke, Rob Goldman. Az amerikai elnökválasztási kampány alatti orosz kavarás kényszerítette ki a cég döntését. Nemrég kiderült: a szentpétervári trollgyár
több mint 118 közösséget és profilt tartott fenn a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren. Több millió követővel rendelkeztek, és negyven tüntetést is megszerveztek.
Maga a Facebook is elismerte: utólagos vizsgálatuk 3000, az oroszokhoz köthető hirdetést találtak a rendszerükben. Goldman szerint a jövőben minden politikai hirdetésről könnyen ellenőrizhető lesz, hogy azokat ki rendelte meg, és azon kívül milyen más kampányokat futtat. (AP)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.