Az elektromos autóipar beindítása és az önellátó elektromos rendszerek bevezetése után a Tesla újabb területet, a közúti áruszállítás több milliárd dolláros iparágát is megújítaná, ennek első lépéseként csütörtökön bemutatta teljesen elektromos, majdnem teljesen önműködő kamionját. És ha már emiatt annyi újságíró odacsődült, mintegy mellékesen leleplezték a Tesla új szupersportautóját, a Roadstert, amely1,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
Ha hihetünk Elon Musknak, a cég alapítójának, ez lesz a világ első sorozatgyártású autója, amely ilyen gyorsulásra képes. A Roadster nemcsak elképesztően dinamikus, a hatótávja is nagyobb a megszokottnál. Musk szerint a kocsi egy töltéssel 1000 kilométert is megtehet.
A csúcssebessége is lenyűgöző, 400 km/h. Musk egyszerű magyarázatot adott rá, hogy mi szükség van egy ilyen elektromos szuperautóra: hogy "kőkemény pofont adjunk a benzines autóknak".
Musk szerint kamionjuk is legalább ekkora áttörés. Az egy feltöltéssel 800 kilométert képes megtenni, és rakomány nélkül 5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. 40 tonnányi rakománnyal megpakolva is csak 20 másodperc kell a százas tempó eléréséhez - harmadannyi, mint egy hagyományos, robbanómotoros kamionnak.
Musk szerint ráadásul az elektromos kamion üzemeltetési költségei is alacsonyabbak a robbanómotoros riválisainál. A Tesla becslése szerint az elektromos kamion egy mérföldre jutó fenntartási költsége 1,26 dollár, szemben a dízeles kamionok 1,51 dolláros mérföldenkénti üzembentartási költségével. Ha pedig konvojba szerveződve közlekednek a kamionjaik, akkor akár 85 centre is csökkenthető a mérföldenkénti költség. "Az még a vonatnál is olcsóbb" - mondta Musk. (Via New York Times)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.