Tarlós István szerint semmi értelme nincs a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek, abból eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni - tudósít a főpolgármester kedd délutáni rendkívüli sajtótájékoztatójáról az MTI.
„A törvény nem definiálja, hogy milyen módon kell megoldani az akadálymentesítést, egy eredményes népszavazás esetén ugyanott fogunk tartani, mint most, az semmit nem befolyásol.”
- közölte. A Kúria azt mondta ki, hogy jogilag nincs akadálya a referendum megtartásának - mondta Tarlós, aki szerint a szocialisták rosszul tették fel a kérdést, azzal nem tudnak semmit elérni.
A Horváth Csaba által benyújtott, a Kúria által nemrég elfogadott kérdés így hangzik szó szerint:
"akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?"
Tarlós nyilatkozatában viszont nem az akadálymentesítés állt a középpontban, hanem ősellensége, Horváth Csaba.
Az MTI szerint azt mondta, hogy a kezdeményezéssel olyan személynek kellett volna élnie, aki hiteles, és nem olyannak, aki az ügyben korábban sokat tehetett volna, de mielőtt lemondatták, nem tett semmit. „De ha már valaki mégis ezt teszi, és nem restelli a képmutatást, akkor legalább okos kérdést fogalmazzon meg. Olyan kérdést, amelynek eredménye lehet” - jelentette ki a főpolgármester.
Mint az ismeretes, a novemberben startoló metrófelújítás részenként csupán nyolc megállót akadálymentesítenek a húszból, ezért kezdeményezett népszavazást a szocialista Horváth Csaba. A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) elnöke, Kovács Ágnes decemberben arra kérte a politikusokat, hogy a 3-as metró akadálymentesítését ne tegyék politikai csaták eszközévé. De azt is írta, hogy:
„A M3-as metró mindenkié, jogos elvárás ez a fogyatékos, kisgyermekes és idős választópolgárok részéről, hogy számukra is használható legyen mind a 20 állomása! Arra kérem Önöket, hogy magyarázkodás, egymásra mutogatás helyett inkább azért tegyenek, hogy minden magyar állampolgár számára hozzáférhető és biztonságos legyen felújítás után az M3-as metró!”
Tarlós hasonlókat nyilatkozott decemberben is, amikor hozzátette, hogy talán plusz egy metrómegállóba építenének liftet (Dózsa György út), a többit pedig megoldanák máshogy. Hétfőn pedig arról beszélt Tarlós, hogy vizsgálják a Kálvin téri mélyállomáson, megoldható-e a lift a 4-es metró szintjéig, és ezt a Közgyűlés elé fogja terjeszteni.
Hogy ez miért nem megoldás, arról Albert Ákos beszélgetett kerekesszékesekkel.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.