Szegény-szegény Facebook, egyre kevesebben nézik

gazdaság
2018 február 01., 07:38

Már tegnap szemezgettünk a Facebook negyedéves jelentéséből, például hogy olyan nehéz negyedévük volt, hogy csak 4,26 (!) milliárd (!) dolláros (!!!) nyereséget tudta össze kapargatni, de tényleg ehhez már a sarkokba is be kellett nézni, meg a polcos szekrény legfelső részének tetejére is.

Azóta kijött még egy érdekes adat, történetében először csökkent a közösségi oldal napi átlagos felhasználóinak száma Észak-Amerikában, napi 185 millió ember helyett átlagosan már csak napi 184 millió ember ment fel naponta a Facebookra.

Miközben összességében nőtt a felhasználók száma, az amerikai visszaesésnek lehetnek következményei, mivel ez az egyik legjövedelmezőbb piac. Ha kevesebb a felhasználó, akkor vagy a reklámok számát vagy a reklámok árát kell növelnie a cégnek, hogy fenntartsa a bevételeit ebben a régióban. A több reklámnak a felhasználók, a drágább reklámoknak a hirdetők nem fognak örülni.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.