A Google szerdán bejelentette, hogy megtiltja felületein a kriptodevizák és a kereskedésükkel kapcsolatos szolgáltatások mindennemű reklámját.
A technológiai óriásvállalat fenntartható reklámokért felelős igazgatója a CNBC amerikai hírtelevíziónak adott nyilatkozatában elmondta, hogy frissítik a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó reklámpolitikájukat, és júniustól kezdve nem engedélyezik a digitális devizákkal kapcsolatos tartalmak reklámozását, beleértve a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtést (ICO), a digitális pénztárcákat (wallet) és a kereskedési tanácsadást. A Google még a törvényesen működő kriptodeviza vállalatoknak sem engedi meg, hogy hirdetéseiket közzétegyék.
„Nincs kristálygömbünk, hogy meg tudjuk jósolni a kriptodevizák jövőjét, de éppen elég fogyasztót láttunk, akik károkat szenvedtek el vagy károsultak lehetnek. Ez egy olyan terület, amelyet rendkívül óvatosan akarunk megközelíteni”
- mondta Scott Spencer.
A Facebook már januárban bejelentette, hogy letiltja minden olyan pénzügyi termék vagy szolgáltatás hirdetését, amely gyakran szerepel félrevezető vagy megtévesztő reklámokban, az olyanokat, mint a bináris opciók, a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtés és a digitális deviza.
A Google bejelentésének hatására jelentősen csökkent a bitcoin árfolyama, a Bitstampon majdnem 10 százalékot esett egy nap alatt az árfolyam. Európa pénzügyi vezetői óva intenek mindenkit a bitcointól. (Reuters, MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.