Új trend figyelhető meg az európai autópiacon. Nőtt a hibrid és elektromos autók, csökkent a dízelek aránya az első negyedévben az Unióban újonnan forgalomba helyezett autók körében.
Azért az arányokat nézve még nem jött el a villanyos aranykor, az autóknak 37,9 százaléka volt dízel és 55,5 százaléka benzinmotoros. Az alternatív hajtású autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között 6,5 százalék volt, ezen belül 1,7 százalék volt az elektromos járműveké.
De ha magukhoz mérjük a kategóriákat, már árnyaltabb a kép.
A forgalomba helyezett 1,57 millió dízel 17,0 százalékkal maradt el a 2017 első negyedévitől. Benzines autóból az egy évvel korábbihoz képest 14,6 százalékkal többet, 2,30 milliót helyeztek forgalomba az első negyedévben.
Villanyos-hibrid fronton 26,9 százalék a növekedés tavalyhoz képest.
A német számokat nézve érthető, miért próbálnak a németek dízelfronton mindenkitnyugalomra inteni, és tompítani a megoldást övező botrányok hatását.
Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású autók száma Németországban nőtt a legnagyobb mértékben 73,4 százalékkal. Spanyolországban 53,4 százalék, Franciaországban viszont csak 15,3 százalék volt a növekedés.
Magyarországon az első negyedévben az eddig elért legmagasabbra, 5,1 százalékra emelkedett a részben vagy teljesen elektromos, hálózatról tölthető elektromos autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett autók között.
De ennél beszédesebb a dízelek mélyrepülése, mondhatni, hogy a magyar vásárlók megundorodtak a gázolajos autóktól, ezek részaránya 23,6 százalék volt az új autó értékesítésekben az első negyedévben, a teljes piaci forgalomban pedig a használt autókkal együtt mindössze 7,6 százalékos, mivel a dízel értékesítések 68 százalékát használt járművek adták.
Ennél alacsonyabb dízel arányt csak Hollandiában, Norvégiában és Lengyelországban regisztráltak az első negyedévben. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.