Valóságos online slimeforradalom tört ki, miután a felháborodott és magukat lehúzottnak érző szülők a neten engedték ki a dühüket a vasárnapi, gyereknapi Slime Show szervezőire.
Egy olvasónk így foglalta össze a - sokakéval egybevágó - tapasztalatait:
"Ma 6 gyerekkel a Slime Shown jártunk. Lincshangulat volt. (…) 5000.-/gyerek árért cserébe konkrétan 2 óra tűző napon sorban állás volt a 2 dl-es kínai vödörért, majd nem volt alapanyag, nem fértek az emberek a sátrakba ahol elvileg animátorok segítettek volna de elmenekültek baszki! (…) A gyerekek nyakig mosószeresen ragasztósan álltak (százakról beszélek), mert nem volt csak 1 helyen csordogáló víz amihez nem fért hozzá senki. (..) Nagyon durva volt a helyzet. Igazi szlájm forradalom volt."
Egy kollégánk, aki a lányának és annak barátnőjének gyereknapi ajándékként vette a jegyeket, hasonlóan fogalmazott:
"5 rugós jegy, cserében sorbanállás, kaptak egy kis műanyag vödröt, aztán bent semmi nem volt, a sátrakban adtak ragasztót meg mosószert, összerakhattad a slimeodat aztán annyi. Lehetett enni."
Ha nem dobozban élsz, akkor tudod, hogy 2018 tömegeket elbódító és valóságos hisztériába lovalló, néhányaknak rengeteg pénzt hozó divatdrogja, szuper biznisze és legfontosabb popkulturális jelensége nem az extasy vagy a kokain, hanem a slime. Ami egy iskolai ragasztóból és még néhány egyszerű háztartási és patikában beszerezhető alapanyagból összekotyvasztható műtakony. Amit a gyerekek nemcsak megcsinálni szeretnek, hanem másokat is imádnak nézni, ahogy csinálják. A slime, ami Youtube-vloggereket tesz népszerűvé és olyan elfelejtett, de a szlájmvonatra időben felpattanó régimédia-sztárokat hozott vissza a köztudatba, mint Erdélyi Mónika, a jelek szerint a gyerekesemény-szervezők fantáziáját is megmozgatta.
A többek között a PlayIT nevű gamer show-t és a PlayKID-et is szervező Meex Agent kft. a Millenárisra hirdetett meg nagyszabású gyereknapi slime-os eseményt. A netről azóta gondosan eltüntetett részletes program spéci slime-ok készítését, mindenféle egyéb zenés és nem zenés programokat is ígért, illetve azt, hogy a résztvevők közösen megcsinálják és összerakják vagy a világ vagy Magyarország valaha volt legnagyobb slime-ját. Ez különböző bejegyzésekben egyszer így, egyszer úgy szerepelt.
De mint a helyszínen már az elővételes jeggyel érkezők számára is kiderült, itt nem a programok élvezete, hanem a fizikai bejutás, illetve a jegy mellé járó tárgyak megszerzése jelentette az igazi feladatot.
Itt egy válogatás az esemény weboldalára írt jellemző kommentek közül:
A jegyvásárlók közül sokan említették, hogy értelmetlen módon kétszer kellett sorban állniuk, egyszer a bejutáskor a karszalagért, majd utána még egyszer a karszalaghoz járó vödörért, alapanyagokért és plakátért.
Az esemény - egyelőre még ki nem radírozott - Facebook-oldalán jól követhető, hogy a szervezők egy ideig még azután is a részvételre buzdították az elővételes jeggyel rendelkezőket, azt állítva, hogy azok azonnal bejutnak, hogy jó pár kommentelő megírta a helyszínről, illetve fotókkal illusztrálta, hogy még az elővételeseknek is háromnegyed órát vagy még többet kellett sorban állniuk a tűző napon.
A szervezők több kommentben is azt állították, hogy nem számíthattak arra, hogy ennyi nem elővételes érkezik. Egy dühös anya erre azt reagálta, hogy
nem igaz!!! Maga a szervezo mondta el hogy a jegyek 90% elovetelben fogyott el!!!! Nem kell a kamu, kit akarnak hulyenek nezni?????
Az egyik olvasónk panaszára a szervezők ezt válaszolták:
„A rengeteg komment által tisztában vagyunk vele, hogy hol voltak a kritikus pontjai a rendezvénynek.
Többször is vásároltunk a rendezvény alatt extra alapanyagot, mert vagy felhasználták a slime-hoz, vagy nemes egyszerűséggel hazavitték a gyerekek elől a látogatók.
Sajnos a legcélravezetőbb megoldás a tömeg kezelésére az volt, hogy idő előtt beszüntettük a jegyvásárlást és így délután egy sokkal inkább látogatóbarát tömeg volt a helyszínen. Megértjük a csalódottságod, nekünk sem esik jól azt olvasni, hogy hányan etetnének velünk sünt, vagy állnának le velünk verekedni, mert érthető okok miatt nem érezték magukat jól. Ugyanakkor a munkatársaink a lehetőségeikhez mérten igyekeztek mindent megtenni azért, hogy orvosolni tudják a problémákat.”
Az ügyben mi is kerestük a szervező céget, de a nyilatkozásra kijelölt emberünk már nem vette fel a telefont és cikkünk publikálásáig vissza sem hívott, majd üzenetben annyit közölt, hogy
Kedves László, a mai napon jelentkezünk. Köszönettel
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.