Sérült egerészölyvet mentettek volna az autópálya mellől, de az állami útdíjfizetési vállalat nem engedte fel őket matrica nélkül

ÁLLAT
2018 június 04., 21:24

A Mályi Madármentő Állomás számolt be arról egy Facebook-videóban, hogy a nap folyamán telefont kaptak az emődi autópálya mérnökségtől, hogy az M3-as mellett egy sérült ragadozó madár fekszik, akit ki kéne menteni.

Mint a szervezet tagja a videóban fogalmaz, indultak volna menteni, de problémát jelent, hogy nincs autópályamatricájuk, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy minden sérült állatnál matricát vegyenek. Megkérték ezért a mérnökséget, hogy biztosítsanak nekik egyszeri fel-, illetve lehajtási lehetőséget, hogy felszedhessék a madarat.

link Forrás

A beszámoló szerint a mérnökség ezután felhívta az autópályák díjfizetését kezelő Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-t, ahonnan viszont nem kaptak engedélyt. Ezután a madármentők is telefonáltak, előbb egy diszpécsernek, majd egy továbbkapcsolt vezetőnek mondták el, hogy miről van szó, de mindkétszer azt a választ kapták, hogy nincs mit csinálni, nem mehetnek fel matrica nélkül.

Mint a videós beszámolóban elhangzik, ezt a madármentők azért tartják felháborítónak, mert a sasok és ölyvek esetében fokozottan védett magyar állami tulajdonról van szó, amit azonban más nem fog onnan kimenteni. Mint mondták, ugyanígy egy nemzeti park tagjainak is matricát kellene venniük arra a két kilométerre és 15 percre, amíg összeszedik a sérült állatot.

A történet mégis happy enddel zárult, de ez nem a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. érdeme: a madármentők ismét felhívták az emődi mérnökséget, ahol felajánlották, hogy a felhajtótól felviszik a madármentőt a narancssárga ellenőrző autóval a madárért, így sikerült lehozni a pályáról.

Mint kiderült, egy egerészölyvről volt szó, akit feltehetően elütöttek, baloldali felkarcsont törése van.

A videó végén még az is elhangzik, hogy nem ez volt az első hasonló eset: pár éve decemberben ugyanezt lejátszották az állami szervvel, és akkor sem mehettek fel menteni matrica nélkül. Pedig szerintük hasonló esetben az lenne a normális, ha sérült madár jelentése esetén bediktálhatnának egy telefonszámot, és a mentés idejére felmehetnének az autópályára.

A Mályi Madármentők vezetője, Lehoczky Krisztián volt az is, aki május elején egy megnyomorított ölyvvel sétált be az áramszolgáltatóhoz, hogy felhívja a figyelmet arra, mennyire nem tesznek eleget azért, hogy megóvják az áramütéstől a madarakat.


Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.