Elég komolyan megcsappant a felhasználók bizalma az olyan közösségi médiás platformokban, mint a Facebbok vagy a Twitter - derült ki az Eledelman kommunikációs ügynökség hétfőn publikált felméréséből. Az embereket leginkább két dolog aggasztja:
Előbbi a Cambridge Analytica-botrány miatt került a figyelem középpontjába, utóbbi pedig az orosz propaganda miatt vált aktuálissá, amely hamis hírek terjesztésével még az amerikai elnökválasztást is befolyásolhatta.
A felmérést készítő cég közel 9000 embert kérdezett meg világszerte, és arra jutottak, hogy
a válaszadók negyven százaléka, azaz tízből négy ember tavaly törölte legalább egy közösségi médiás profilját az adatvédelmi aggályai miatt.
A megkérdezettek 70 százaléka arra számít, hogy a közösségi platformokon hirdető cégek fogják nyomás alá helyezni a Facebookot, a Twittert és a többieket, hogy azok lépjenek fel erőteljesebben a hamis információkkal szemben. Már csak azért is, mert a válaszadók fele azt mondta, alapvetően a hirdető felelőssége az, ha a hirdetése például gyűlöletkeltő tartalom mellett jelenik meg. (CNBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.