Tízből négy ember tavaly törölte a közösségi médiás profilját

Elég komolyan megcsappant a felhasználók bizalma az olyan közösségi médiás platformokban, mint a Facebbok vagy a Twitter - derült ki az Eledelman kommunikációs ügynökség hétfőn publikált felméréséből. Az embereket leginkább két dolog aggasztja:

  • az adatvédelmi hiányosságok,
  • és a közösségi médiában igen jól terjedő hamis hírek, azaz a fake news.

Előbbi a Cambridge Analytica-botrány miatt került a figyelem középpontjába, utóbbi pedig az orosz propaganda miatt vált aktuálissá, amely hamis hírek terjesztésével még az amerikai elnökválasztást is befolyásolhatta.

A felmérést készítő cég közel 9000 embert kérdezett meg világszerte, és arra jutottak, hogy

a válaszadók negyven százaléka, azaz tízből négy ember tavaly törölte legalább egy közösségi médiás profilját az adatvédelmi aggályai miatt.

A megkérdezettek 70 százaléka arra számít, hogy a közösségi platformokon hirdető cégek fogják nyomás alá helyezni a Facebookot, a Twittert és a többieket, hogy azok lépjenek fel erőteljesebben a hamis információkkal szemben. Már csak azért is, mert a válaszadók fele azt mondta, alapvetően a hirdető felelőssége az, ha a hirdetése például gyűlöletkeltő tartalom mellett jelenik meg. (CNBC)