"A BKV Igazgatóságának döntése alapján a BKV eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött szerződésétől" - tudatta szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a BKV Zrt.
A döntésbe nehéz belekötni, tekintettel arra, hogy a hazai buszgyártás legújabb, állami pénzekkel kitömött zászlóshajója egyszerűen képtelen volt legyártani a megrendelt járműveket, és még csődbe is ment. Így nem sok értelme lenne fenntartani vele a szerződést a buszokról, amiket már azelőtt se volt képes legyártani, hogy csődbe ment volna.
A BKV 2017. december 20-án kötött háromoldalú szerződést az Ikarus Egyedi Kft-vel és a cégtől 2017 januárjában 180 buszt rendelő Volánbusz Zrt.-vel 30 db jármű átruházásáról. Az Ikarus Egyedi Kft. sem a szerződésben foglalt, 2018. április 11-i határidőig, sem a határidőt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig nem volt képes leszállítani a harminc darab buszt - összesen tizet sikerült összeszerelniük addig. A BKV így most "a nem szerződésszerű teljesítésre", magyarán a szerződés nem teljesítésére tekintettel jogosult elállni a szerződéstől, és még kötbért is kivethet a csődbe ment cégre.
Mint korábban megírtuk, a cég nem tudta határidőre teljesíteni 180 db csuklós busz legyártását, mindössze 9-10 darab készült el a Budapestre szánt magyar csuklós buszokból, és a többi megrendelés (elektromos midi buszok, szóló buszok) teljesítésével is gondok vannak. A csuklós buszok legyártására a cég 5,9 milliárdos hitelt vett fel az MKB banktól.
Arról, hogy az elmúlt 30 évben hogyan öregedtek el a budapesti autóbuszok, és miért nem talált megoldást a fővárosi és állami vezetés a helyzet rendezésére, itt írtunk bővebben.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.