A Mastercard nem ad ki és nem is gyűjt adatot arról, hogy ki mit vásárol a kártyáival

A Mastercard péntek délután közleményben reagált a Bloomberg cikkére, amely azzal vádolja a céget, hogy ügyfeleinek hitelkártyadatait eladta a Google-nek egy titkos üzlet keretén belül. A Mastercard szerint a cikk „a vásárlókat nyomon követő programról hamis állításon alapul és több helyen is pontatlanságot tartalmaz”.

A Mastercard cáfolatában azt állítja, hogy a bankkártyaforgalmat bonyolító hálózat nem is fér hozzá olyan adatokhoz, mint amilyeneket a Bloomberg-cikk szerint megvásárolt a Google: „...nem ismerjük az egyes tételeket, árucikkeket, amelyeket a vásárló a kosarába tesz – legyen szó fizikai vagy digitális vásárlásról” – írja a bankkártyacég. A tranzakció feldolgozásakor a kereskedő nevét és a vásárlás teljes összegét látják, de az egyes tételeket nem.

A Mastercard egyébként működtet ahhoz hasonló reklámhatékonyság-mérési szolgáltatást, mint amilyet a Bloomberg-cikk a Google fejlesztésének tulajdonít, de ez a szolgáltatás sem képes arra, hogy a konkrét megvásárolt árucikkeket kövesse. „A kereskedők tájékoztatást adnak hirdetési kampányukról, például a kezdő és befejező dátumról, a Mastercard pedig értékeli és megosztja velük a kártyás költési tendenciákat a megjelölt időszakban.”

Ez a szolgáltatás kizárólag trendeket mutat a megrendelőknek, aggregált és anonim adatok alapján. A mastercard sosem ad ki egyedi tranzakcióról szóló vagy személyes adatot, vagy olyat, amely lehetővé tenné egy vásárló nyomon követését – írja közleményében a a cég, hozzátéve, hogy a Mastercardnál „a magánélet és az adatok védelme alapja és része minden tevékenységnek”, illetve hogy adatvédelmi kötelességvállalásuk meghaladja a törvényi szabályozásokat vagy egyéb kormányzati követelményeket.