Négy silány kisfilmre többet költött papíron a CÖF, mint amennyiből a Saul fia vagy a Testről és lélekről készült

2017-ben derült ki, hogy az állami MVM 508 millió forintot (!) adott a Békemenetet szervező, Fidesz-közeli Civil Összefogás Fórumnak. Az állami energiaipari óriás nagyon sokáig próbálta titkolni, hogy miért is adták a több mint félmilliárdos támogatást a CÖF, végül az Átlátszó pereskedése után derült ki, hogy elsősorban a közgondolkodás javítására

Most szintén az Átlátszó írta meg, hogy pontosan mit is jelentett mindez, miután iratbetekintésen jártak az MVM-nél: mint kiderült, a támogatás nagy része négy darab kisfilmre ment el. A kisfilmeket a közpénzes megbízásokon mostanában nagyon jól szereplő Magno Studio Kft. készítette el, ezért a dokumentumok alapján a támogatásokból 433 millió forintot fizetett ki a CÖF. 

Szerencsére a négy kisfilmet közzé is tette az Átlátszó. Mint láthatjuk, a CÖF is beszáll az éppen kibontakozó kultúrharcba, a neoavantgard filmművészet felélesztésével: 

Szóval erre a négy alkotásra ment el a dokumentumok szerint az állami vállalat támogatásából 433 millió (!) forint. A filmek gyártási költsége amúgy több volt: az Átlátszó bemutatott egy dokumentumot, amire kézzel volt ráírva (!), hogy a 433 milliós támogatás mellett az 500 millió forintos (!!!!) számla különbségét saját erőből (!!!!!) fizették ki. 

Csak összehasonlításképpen, a Saul fia becslések szerint 450 millió forintból, a Testről és lélekről 420 millió forintból készült el. Ehhez képest a dokumentumok alapján egy négy filmet a Magno Studio Kft. 500 millió forintért gyártotta le. A CÖF által csatolt teljesítési igazolás szerint amúgy a kisfilmeket a TV2-csoport csatornái játszották, 2017. áprilisa és júniusa között 350 alkalommal. 

Az Átlátszó által idézett beszámoló szerint a filmek azért készültek el, mert: a

“CÖF MISSZIÓ címmel négy epizódból álló miniprogramban mutatjuk be a CÖF-CÖKA által képviselt értékrendszert, a civil szerveződés küldetését, azt a missziós tevékenységet, amely révén egyrészről a különböző társadalmi csoportok életét, gazdasági működését kívánják megkönnyíteni, vagy akár korcsoportok életét egészségesebbé tenni. A televíziós széria célja továbbá a CÖF-CÖKA azon aktivitása, amellyel határokon átívelő összefogással kívánják a politikafüggetlen civil önrendelkezés eszméjét új alapokra helyezni. Továbbá aktivitásukkal, javaslataikkal segíteni a hazai és nemzetközi szervezetek munkáját, törvényalkotói tevékenységét.

A széria alapvető törekvése, hogy széles körben ismertté tegye a CÖF-CÖKA azon – nem politikai tartalmú – tevékenységeit is, amelyek eddig kevéssé voltak ismertek a társadalom előtt. Ezek – egyebek mellett – a kis, családi gazdálkodó közösségek szerveződését, vállalkozásfejlesztő, ill. piacra jutásukat támogató aktivitása, ill. a gyermek-közétkeztetés megreformálására tett erőfeszítések.”

A videókat látva megkeressük az MVM sajtóosztályát, hogy mennyire elégedettek a kampánnyal, és mennyire érzik úgy, hogy okosan, az állami vállalat társadalmi felelősségvállalását megalapozó elvek mentén költötték el ezt a félmilliárd forintot.