1 milliárd eurós megrendelést kapott Egyiptomból egy orosz-magyar konzorcium

gazdaság
2018 szeptember 26., 13:59

A Direkt 36 áprilisban írta meg, hogy a magyar Ganz-csoport elnyert egy nagy egyiptomi munkát, de az Orbán-kormány közben úgy döntött, hogy megvonja tőlük az állami hitelt, és inkább az orosz riválisoknak adja.

Orbán Viktor miniszterelnököt (b) fogadja Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök Kairóban 2016. június 1-én.
photo_camera Orbán Viktor miniszterelnököt (b) fogadja Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök Kairóban 2016. június 1-én. Fotó: Szecsődi Balázs/Miniszterelnöki Sajtóiroda/MTI


Az MTI most azt írja, hogy az egyiptomi állami vasutak 1 milliárd eurós megrendelést adtak 1300 vasúti kocsi legyártására egy magyar-orosz konzorciumnak.

A megállapodást Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke írta alá, az aláíráson ott volt Musztafa Madbuli egyiptomi kormányfő, Hesam Arafat közlekedési miniszter, valamint Magyarország és Oroszország kairói nagykövete.

Egyiptom vasúti kocsijainak átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár).

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást a szerelvények gyártásáról, és hogy beruházás teljes finanszírozásáról az Eximbank gondoskodik, azzal a feltétellel, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.