1 milliárd eurós megrendelést kapott Egyiptomból egy orosz-magyar konzorcium

2018 szeptember 26., szerda 11:59
73

A Direkt 36 áprilisban írta meg, hogy a magyar Ganz-csoport elnyert egy nagy egyiptomi munkát, de az Orbán-kormány közben úgy döntött, hogy megvonja tőlük az állami hitelt, és inkább az orosz riválisoknak adja.

Orbán Viktor miniszterelnököt (b) fogadja Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök Kairóban 2016. június 1-én. Fotó: Szecsődi Balázs/Miniszterelnöki Sajtóiroda/MTI


Az MTI most azt írja, hogy az egyiptomi állami vasutak 1 milliárd eurós megrendelést adtak 1300 vasúti kocsi legyártására egy magyar-orosz konzorciumnak.

A megállapodást Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke írta alá, az aláíráson ott volt Musztafa Madbuli egyiptomi kormányfő, Hesam Arafat közlekedési miniszter, valamint Magyarország és Oroszország kairói nagykövete.

Egyiptom vasúti kocsijainak átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár).

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást a szerelvények gyártásáról, és hogy beruházás teljes finanszírozásáról az Eximbank gondoskodik, azzal a feltétellel, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt