1 milliárd eurós megrendelést kapott Egyiptomból egy orosz-magyar konzorcium

A Direkt 36 áprilisban írta meg, hogy a magyar Ganz-csoport elnyert egy nagy egyiptomi munkát, de az Orbán-kormány közben úgy döntött, hogy megvonja tőlük az állami hitelt, és inkább az orosz riválisoknak adja.

Orbán Viktor miniszterelnököt (b) fogadja Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnök Kairóban 2016. június 1-én.Fotó: Szecsődi Balázs/Miniszterelnöki Sajtóiroda/MTI


Az MTI most azt írja, hogy az egyiptomi állami vasutak 1 milliárd eurós megrendelést adtak 1300 vasúti kocsi legyártására egy magyar-orosz konzorciumnak.

A megállapodást Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke írta alá, az aláíráson ott volt Musztafa Madbuli egyiptomi kormányfő, Hesam Arafat közlekedési miniszter, valamint Magyarország és Oroszország kairói nagykövete.

Egyiptom vasúti kocsijainak átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár).

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást a szerelvények gyártásáról, és hogy beruházás teljes finanszírozásáról az Eximbank gondoskodik, azzal a feltétellel, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.