Mióta nem lehet jegyet venni a HÉV-en, nem lehet jegyet venni a HÉV-re

Tbg
közlekedés
2018 október 02., 06:23
comments 363

Véget ért a türelmi időszak a HÉV vonalain, de hogy a MÁV-nak vagy az utasoknak fogy el előbb a türelme, az jó kérdés: még mindig iszonyatosan nehéz jegyet venni a HÉV-állomásokon Budapest határain kívül, a vonatokon pedig már sokkal nehezebb, ha egyáltalán lehetséges. Ahogy a Szentendre blogol Facebook-csoportban írják:

„jó esetben 2, rosszabb esetben 3 hév elmegy, mire valaki jegyet tud váltani”

Türelmi időszakra azért volt szükség, mert a kormány néhány éve úgy döntött, a budapesti elővárosi közlekedés HÉV-járatait a BKV-tól átadja a MÁV-nak. Annak a MÁV-nak, amelyik olyan könnyedséggel mozog a városi közlekedésben, mint elefánt a porcelánboltban. 

A helyzet Szentendrén.
photo_camera A helyzet Szentendrén.


Ennek a váltásnak az utasok számára leginkább kézzelfogható jelensége volt, hogy a MÁV szeptember elején közölte, október 1-től a HÉV-re ugyanazok a szabályok lesznek érvényesek Budapest határain kívül, mint a vasútvonalakra: a szerelvényen csak akkor lehet jegyet venni, ha az állomáson, megállóban nem lehet. Eddig a HÉV-en - ahogy a BKV üzemeltetésében lévő más járatokon is - lehetett jegyet venni a szerelvényen is a kalauztól.

De hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, a jegyeket továbbra is a BKK értékesíti, tehát nem vonatjegyet vesz az ember, hanem lila budapestit.

Úgy tűnik azonban az elmúlt néhány évben a megfelelő infrastruktúrát már nem biztosították: az állomásra kihelyezett BKK-automaták - még ha működnek is - kevésnek bizonyulnak a csúcsidei forgalom leküzdéséhez, óriási sorok alakulnak ki. De mivel működnek, a vonaton nem lehet jegyet venni.

És van még egy csavar az egész hibrid rendszerben!

Ahogy olvasónk írja - mivel a MÁV által üzemeltetett vonalról van szó - Budapest határán túl (Szentendre, Pomáz) nem lehet előre jegyet váltani, csak aznapra, így az sem játszik, hogy az ember tömbjegyet vásárol.

A bérlet pedig csak azoknak éri meg, akik minden nap használják a vonalat, így mindenki másnak minden nap jegyet kell vennie. És hiába vehető jegy online a MÁV rendszerében, itt a BKK értékesít jegyeket, amelyik sehol sem áll az ejegyrendszer bevezetésével.

A megoldást - olvasónk szerint - a kalauz mondta el:

„szegények teljesen kivannak és azt javasolták, írjunk panaszlevelet sokan.”

Frissítés, 14:12 - A MÁV válaszolt megkeresésünkre:

A megváltozott szabályokról szeptember eleje óta folyamatosan tájékoztatjuk utasainkat, mind a MÁV-HÉV, mind a BKK utasinformációs felületein. Az esetlegesen kialakuló sorok enyhítésére a BKK-val együttműködésben az automaták mellett diákmunkások segítik az utasokat a gördülékeny jegyvásárlásban. 

A rendszeres utazásokhoz ajánljuk az elővételi jegyvásárlást, illetve a bérletet. Jegyeket és bérleteket több mint 300 darab BKK automatából, illetve a BKK Ügyfélközpontjaiban is meg lehet vásárolni. Azokon az állomásokon, ahol nincs automata, továbbra is lehetőség van a HÉV-en a pótdíj nélküli jegyváltásra. Az automaták forgalmát napi szinten figyeljük, és szükség esetén a BKK-val közösen kidolgozzuk az értékesítési lehetőségek bővítését.

A bevezetési időszak tapasztalatai alapján mérlegeljük az új jegytípusok bevezetésének lehetőségét is, indokolt esetben erre vonatkozó javaslatot készíthetünk elő a szolgáltatások megrendelője felé.

További információk.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.