Sikló: 69 fát vágnak ki a Gellért-hegyen és valószínűleg kitiltják a turistabuszokat

“A beruházás egyik célja, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalom okozta természetkárosítástól.”

Ezt válaszolta a BKK arra a kérdésünkre, hogy a Gellért-hegyre tervezett, negyedrészben a főváros közlekedési cégének a tulajdonában álló sikló miatt tényleg lesz-e turistabusz-tilalom.

A sikló mögött álló cégben 25 százaléka van a BKK-nak, a többségi, 75 százalékos pakett két magánbefektető között oszlik meg, akik közül az egyik a kétszeres olimpiai bajnok kajakos, Horváth Gábor.

“A BKK vezérigazgatója 2013 februárjában nyilatkozatban vállalt kötelezettséget arra, hogy a Sikló megépülésekor kezdeményezi a „turisztikai célú buszjáratok” Gellért-hegyre történő behajtásának megtiltását a hegy tehermentesítése és a környezet megóvása érdekében”

- idézte fel a Budapesti Közlekedési Központ.

Az azonban a válaszból is érezhető volt, hogy ez azért nem minden ízében lezárt ügy:

“Ennek lehetséges formáját és mértékét a beruházással egyidejűleg vizsgálják majd meg az érintettek a többségi tulajdonos által addig kidolgozandó prognózisok, gazdasági számítások felhasználásával.”

Korábbi cikkünkben arról is írtunk, hogy a siklóépítéshez a cég nemcsak a környezetvédelmi, de a fakivágási engedélyt is megkapta. Ám ennél többet akkor még nem tudtunk megíni, mert az illetékes Pest megyei kormányhivatal titkolózik és nem hajlandó válaszolni a témára vonatkozó kérdésekre. Azóta más forrásból megtudtam, hogy a több éve kiadott engedély 69 fa kivágására szól, amiket újakkal kell pótolni.