Elképesztő: egy utas elmesélte, hogyan hagyta magára az utasait a Wizz Air Szicíliában

ÉLET
2018 október 20., 15:13

Egészen hihetetlen módon, szó szerint Szicíliában hagyta egy teljes repülőgépnyi utasát a Wizz Air csütörtökön éjszaka, amiről egy érintett számolt be a 444-nek.

Hősünk, T. egy művészeti magazin főszerkesztője, aki a héten Palermóban járt, a Manifesta nevű kiállítás- és eseménysorozaton. Mivel a város repteréről csütörtökön nem jött közvetlen járat Budapestre, ezért átbuszozott Cataniába, hogy onnan jöjjön haza a késő esti Wizz Air géppel. Egész nap esett az eső és erősen fújt a szél.

"Amikor becsekkoltunk, kb. 2o.3o-kor, már ki volt írva, hogy DELAY, és 22.55-ös indulást ígértek. 22.55 körül semmi nem történt, csak hogy eltűnt a kapuról szóló infó. Közben az utasok közül a sokan elkezdték használni a repülőgépeket figyelő alkalmazást, és látták, hogy a gép Catania körül köröz, majd elhúz Palermóba. Közben azok a hírek terjedtek az utasok között, (akik között volt egy nagy csoport, akik vállalati jutalomúton vettek részt, és volt velük utazás szervező), hogy a vihar miatt nem szállt le itt a gép, hanem elment tankolni Palermóba."

Érdekes elem volt a sztoriban, hogy

"Közben az üvegen át jól látszott, hogy szállnak le is és fel is gépek, pl. Ryanair."

Így telt el pár óta, aztán:

"Éjjel 1-kor megjelent a táblán, hogy törölték a járatot. Addigra a repülőtér kiürült, mert majdnem minden gép utasai elmentek, éjjel meg ezen a kis repülőtéren nincsenek járatok."

Meghökkentő, de a Wizz Air, bár már éjjel egy óra volt és ők pontosan tudták, mi történik, semmiről sem informálta s saját utasait, akik egy helyi alkalmazottól tudták meg, mi a helyzet:

"Közben a nagyobb csoport képviselői előkerítettek egy olasz reptéri alkalmazott nőt, aki csak olaszul tudott, ezért fordította valaki amit mond, hogy sajnos ez a járat nincs, nem is lesz helyettesítő gép, mindenki jusson haza ahogy tud. A területet el kell hagyni, aki adott le csomagot, az hozza vissza a csomagját, és menjen mindenki egy pulthoz egy másik területre, ahol a Wizzair képviselője, az addigra már balhézó embereknek ad majd 1 éjszakára szállodai alvóhelyet, és a két nap múlva, szombaton közlekedő, menetrend szerinti Wizzair gépre ios van még 1o hely, azokat a kisgyerekeseknek felajánlják térítésmentesen. A többi 2oo ember csináljon amit akar."

A Wizz Air tehát nem gondoskodott arról, hogy az utasai a lehető leggyorsabban hazajuthassanak.

"Úgyhogy mi például, és a szintén ott tartózkodó Hodász Gábor atya foglaltunk a kis telefonunkkal a töküres kihalt reptéren a reggel 6-kor induló Alitalia gépre Rómába, majd onnan Budapestre 9o.ooo forintért jegyet, és ott maradtunk éjszakára a reptéren. A többiek elmentek a síró gyerekekkel, stb.stb. a szállodákba."

Az utasok a bánásmód miatt azonnal a visszavágás lehetőségét latolgatták, élükön az ismert intenetező, blogoló és videókat készítő fiatal pappal:

"És aki tudta felvette a kapcsolatot a többiekkel, hogy esetleg be lehessen perelni a Wizzairt. Hodász atya is nagy szervezője ennek."

link Forrás

A légitársaság viselkedése egy csomó utast kifejezetten kínos helyzetbe hozott:

"Akinek nem volt épp 9oooo Ft a kártyáján, az ismerőseinek könyörgött, hogy vegyék meg neki a jegyet. Például én."

Meglepő, de voltak olyanok, akik még a cataniai reptéren tipródóknál is jobban megszívták. Ők voltak azok, akik a Budapestről jövő géppel érkeztek::

"Aztán érkeztek emberek Palermóból éjjel 3 körül, akik leszálltak a gépről ott, és őket bussal áthozták Cataniába. Ők mesélték, hogy amikor a gép nem szállt le Cataniában, akkor bemondták, hogy a rossz időjárási viszonyok miatt nem mernek leszállni, 2o percre elég üzemanyaguk van, ha azalatt nem normalizálódik az idő, akkor átmennek Palermóba. Úgyhogy amikor már 4o. perce köröztek, akkor ők izgultak már nagyon ."

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.