Nem egyesülhet a Siemens és az Alstom

Az Európai Bizottság nem engedélyezi, hogy létrejöjjön az Airbus mintájára, a "Railbus", azaz a két európai vasútépítő óriáscég, a német Siemens és a francia Alstom, írja a Politico.

A lap két forrásból is úgy tudja, az Európai Bizottság azzal indokolta a fúzió elutasítását, hogy az összeegyeztethetetlen lenne az európai belső piaccal, konkrétan megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán. 

A bizottság a döntését nem kommentálta nyilvánosan, levélben értesítette a két céget.

A fúzió mellett pedig mind a német, mind a francia vezetés is kiállt: Angela Merkel júniusban beszélt arról, hogy felül kéne vizsgálni az európai piaci szabályozást, ha az európai cégek a globális piacon akarnak versenyezni például a kínai óriásvállalatokkal. A francia pénzügyminiszter, Bruno Le Maire szintén arról ábrándozott, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb vasúti vállalata.

A Bizottság versenyjogi biztosa szerint ugyanakkor, az európai cégeknek most éppen arra van szükségük, hogy versenyezzenek, és ezáltal erősek maradjanak: „Európa bajnokait nem elkényeztetni kell, nem arra van most szükség, hogy megszabadítsuk őket a versenykényszertől.”

A két cég a bizottsági döntés ellenére nem adták fel az egyesülésről szőtt terveket, terveik szerint 2019 első felére kedvező döntés is születhet az ügyben. (Politico)

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.