Az Európai Bizottság nem engedélyezi, hogy létrejöjjön az Airbus mintájára, a "Railbus", azaz a két európai vasútépítő óriáscég, a német Siemens és a francia Alstom, írja a Politico.
A lap két forrásból is úgy tudja, az Európai Bizottság azzal indokolta a fúzió elutasítását, hogy az összeegyeztethetetlen lenne az európai belső piaccal, konkrétan megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.
A bizottság a döntését nem kommentálta nyilvánosan, levélben értesítette a két céget.
A fúzió mellett pedig mind a német, mind a francia vezetés is kiállt: Angela Merkel júniusban beszélt arról, hogy felül kéne vizsgálni az európai piaci szabályozást, ha az európai cégek a globális piacon akarnak versenyezni például a kínai óriásvállalatokkal. A francia pénzügyminiszter, Bruno Le Maire szintén arról ábrándozott, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb vasúti vállalata.
A Bizottság versenyjogi biztosa szerint ugyanakkor, az európai cégeknek most éppen arra van szükségük, hogy versenyezzenek, és ezáltal erősek maradjanak: „Európa bajnokait nem elkényeztetni kell, nem arra van most szükség, hogy megszabadítsuk őket a versenykényszertől.”
A két cég a bizottsági döntés ellenére nem adták fel az egyesülésről szőtt terveket, terveik szerint 2019 első felére kedvező döntés is születhet az ügyben. (Politico)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.