Bezárna két vasútvonalat a MÁV

A hvg.hu a Közlekedő Tömeg blog alapján ír arról, hogy a MÁV-Csoport honlapján megjelent egy közbeszerzési felhívás, mely szerint a Nyíregyháza-Nyírbátor és Mátészalka–Csenger vasútvonalak buszos pótlására keres alvállalkozót a vasúttársaság. Ezekről a kiírásokról amúgy a MátészalkaLeaks számolt be elsőként. 

Ezeken a vonalakon ugyanis ezek szerint megszűnne a vonatközlekedés december 9-étől. A közlekedési blog szerint a MÁV így a nem megfelelő járműgazdálkodásból fakadó problémákat oldaná meg, de szerintük nem jó megoldást választanak: hiszen a menetrend nem változna, ezért a buszok is csak 2-4 fordulót tennének meg naponta, erre pedig nem lesz érdemes vasúti bérletet vennie az utasoknak. 

Ugyanígy, gyorsabb se lesz tőle a közlekedés. Ráadásul a spórolás se tűnik soknak, hiszen a MÁV így évi 35 millió forintot takaríthatna meg, ami elenyésző a vállalat 250 milliárd forintos költségvetésében. 

A blog úgy tudja, hogy a bezárások mögött a költségtúllépés és a kocsihiány áll: idén már 7 milliárd forinttal lépte túl a MÁV-Start a közszolgáltatási költségkeretét, emellett viszont elmaradtak a szükséges járműbeszerzések és karbantartások. 

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.