Kósa Lajos megmagyarázta az aluljárók lezárását: "Biztonságosabb üzemeltetni úgy, hogy mikor nincs forgalom, akkor lezárják"

Felkérdezték Kósa Lajost az EchoTV Jó reggelt! című műsorának kedd reggeli adásában. A honvédelmi és rendészeti bizottság elnökétől arra várták a választ, hogy vajon miért lehet szükség a budapesti aluljárók lezárására éjszakánként. 

"Hát, két dolog, egyrészt ugye valamikor takarítani kell az aluljárókat, és azt könnyebb, ha nincs forgalom,"

kezdte Kósa. De szerinte itt nem is aluljárókról van inkább szó, hanem a "tömegközlekedési eszközök váróiról."

"A pályaudvaroknak és az ilyen nagy tömegközlekedési eszközöknek az üzemszüneten kívüli részét, mikor nem mennek vonatok, nem mennek buszok, ott pedig ez egyszerű üzemeltetési kérdés, hogy sokkal egyszerűbb és biztonságosabb üzemeltetni úgy, hogy mikor nincs forgalom, akkor lezárják,"

zárta rövidre Kósa. 

Hétfőn írt a Hvg a birtokába jutott kormányzati előterjesztésről, mely értelmében a jövőben éjszakára lezárnák a budapesti aluljárókat. 

A lap szerint az októberben hatályba lépő, a hajléktalanság büntethető szabályok bevezetésével párhuzamosan több minisztérium és fővárosi szakmai szervezet is dolgozott azon, hogy mi legyen e fellépés következő állomása. A kidolgozott tervek közül jutott el két dokumentum a laphoz. A cikk szerint ezek precíz, alaposan kidolgozott, több körben egyeztetett anyagok, így bár csak előterjesztések, de látszik, hogy komoly munka van bennük, és hamarosan a kormány elé kerülhetnek. Tarlós István főpolgármester a nap folyamán elismerte, hogy 

„én kértem, hogy vizsgálják meg a nagyobb fővárosi aluljárók éjszakai lezárásának lehetőségét és következményeit.”

Tarlós kijelentette: az előterjesztést a kormány nem tárgyalhatja nélküle, mert fővárosi érintettségű, és az ügyben a Fővárosi Közgyűlésnek is határoznia kell. Tarlós azt mondta, még gondolkodik, hogyan és mikor érdemes lépni az ügyben, mert „amikor mínusz van, az speciális helyzet”.