A magyar nyomtatott sajtó üzemi nyereségének több mint a felét szippanthatja be a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány

Tbg
2018 november 29., csütörtök 16:06
163

„ A 2017-es bevétel alapján a teljes piac 16 százalékát adják ezek a cégek, míg a listaáras reklámköltések 37 százaléka landolt náluk (print, online és rádiót tekintve).” - írja a Kreatív, amely hosszabb elemzést közöl az idén átalakított magyar médiapiac jelenlegi helyzetéről.

Azáltal ugyanis, hogy egy alapítványba tömörítették a kormánybarát médiacégeket, komoly erőközpont jött létre egy kézben, ami egyfelőle a hatályos versenypiaci szabályozási kereteket is - finoman szólva - szétfeszítheti, de ellentétes a Fidesz-kormány által hozott médiatörvénnyel, is amely szintén szabályozza az ilyesfajta koncentrációt.

Az Átlátszó számításai szerint 457 cég került néhány óra alatt egy kézbe, miután a Mészáros Lőrinc által tulajdonolt Mediaworks felvásárolta Liszaky Gábor, Andy Vajna, Heinrich Pecina és Puch László médaiérdekeltségeit, majd a létrejövő alapítványhoz csatlakozott még számos kormánybarát média a HírTv-től az Origón át a Mandinerig.

„Ha pedig azt nézzük, hogy a Whitereport szerint közel ezer cég összesen 21 milliárd forintos üzemi nyereséget tudott termelni, akkor még durvább a helyzet: azok az alapítványnak felajánlott cégek, amelyek nyereséget termeltek, összesen 11 milliárd forintot vihettek haza adózás után. Bár az üzemi és az adózott nyereség közvetlenül nem összehasonlítható, mégis látszik, hogy itt is határozottan erős pénzügyi pozícióból indulhat neki 2019-nek az Alapítvány.” - írja a Kreatív, részletek a lapban. (Kreatív)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt