Alexander Samek alighanem becsípett, mielőtt elaludt egy Tesla Model S volánjánál, a robotpilóta viszont folytatta az utat az autópályán, mintegy 70 mérföld/óra sebességgel.
A rendőrök látták, hogy a sofőr nincs ébren, és utánaeredtek. Gyorsan rájöttek, hogy ha az autó egyenletes sebességgel halad vonalon belül, az nem az öntudatlan sofőrnek köszönhető, de hiába szirénáztak, se a férfi, se az autopilóta nem hallgatott rájuk. Ezért elmésen taktikát váltottak: a kiérkező erősítéssel együtt besoroltak a jármű elé, amely reagált a forgalom változására, és szépen lelassult, majd leállt. Alexander Sameket felébresztették és őrizetbe vették.
Részegen vezetni természetesen illegális akkor is, ha van robotpilótánk. A Tesla érthetően elmagyarázza a vásárlóinak, hogy figyelniük kell az utat akkor is, ha átadják a vezetést a gépnek. Arról viszont már komoly viták folynak, hogy eleget tesz-e a Tesla a szolgáltatással való emberi visszaélés ellen.
Ebben a konkrét esetben még az is felmerült, hogy a robotpilóta vajon megmentette a sofőr életét, amikor nem engedte lehajtani az útról, vagy éppen azért aludt el a férfi, mert tudta, hogy megteheti? (Wired, Techspot)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.