Az elektronikus budapesti jegyrendszer folytatása és lezárása címmel tartott sajtótájékoztatót a Fővárosi Önkormányzat vezetése annak apropóján, hogy az elektronikus jegyrendszer projektje nem folytatódik, és nem zárul le még egy jó ideig a projekt bedőlése miatt.
A sajtótájékoztatón ennek megfelelően nem releváns, a projekt jövőjét és a kárba ment adóforintok sorsát érdemben taglaló mondatokat hallhattunk, hanem azt a politikusi mantrát, amit Tarlós István napok óta nyomat: Budapestet nem érte kár, a jegyrendszer megvalósul és szebb lesz, mint valaha.
A sajtótájékoztató politikai jellegét az is megtámasztotta, hogy azon sem a Tarlós István főpolgármester, sem a projekt futásáért elsősorban felelős BKK-vezér, Dabóczi Kálmán nem jelent meg, így aztán Bagdy Gábor főpolgármesternek, Borbély Lénárdnak és Wintermantel Zsoltnak kellett folytatnia a diskurzust.
A főváros ura a helyzetnek, és előnyt fog kovácsolni a látszólag hátrányos helyzetből - jelentette ki Borbély Lénárd, aki mást mond, az álhírt gyárt, hazudik, rosszindulatú pletykát terjeszt. Ezután magabiztosan kijelentette, hogy 2020-ra, 2021-re már működni fog a rendszer Budapesten.
Az újságírók, köztük a 444 is, arra voltak kíváncsiak, mi alapján állítják azt, hogy a történtek ellenére nem lesz késés, nem lesz drágulás, ha egyébként a BKK eddigi közlése alapján elköltött a projektre 6,2 milliárd forintot, a nem létező rendszer üzemeltetésre kifizetett (!) 1,47 milliárd forintot, bukta a 2,2 milliárd forintos banki garanciát, és fizeti a finanszírozási hitelt.
Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes többször megismételte, hogy a fővárost kár nem érte. Majd nagy nehezen elismerte, hogy még nem lehet kijelenteni, hogy hogyan, milyen formában folytatódik a projekt, hogy pontosan mekkora részét lehet átmenteni, és különben is erről a BKK tud, de ő nincs itt, de kár nem érte a fővárost stb.
A kedvenc mondatom Bagdy erőlködéséből: 1000 százalékig biztos vagyok abban, hogy terveink szerint a projekt 100 százaléka átmenthető, bízunk benne, majd meglátjuk, de a fővárost kár nem érte.
Újpest polgármesterének, Wintermantel Zsoltnak a bunkósbot szerepét osztották, neki az volt a feladata, hogy elsorolja, 2010 előtt, a Demszky-korszakban hány projekt okozott kárt a fővárosnak, közöttük az első fővárosi jegyrendszerprojekt, az Elektra nem megvalósulása, hiszen sok százmillió forint ment el tanácsadói, tervezői díjakra.
Azután elmondták még háromszor, hogy a mostani jegyrendszer minden teljesített feladata a szoftvertől, a leszállított hardvereken, a tanácsadói megbízásokon át felhasználható lesz még, a fővárost kár nem érte.
Felteszem, ezt fogjuk hallgatni egészen jövő októberig, az önkormányzati választás befejezéséig
Hosszas unszolásra azért néhány érdemi információt is kiköhögtek a város vezetői, ezek:
A sajtótájékoztató után az LMP-s Gál József tartott tájékoztatót, amelyben elmondta, nincs arról meggyőződve, hogy a fővárost nem érte kár, ezért ellenzéki képviselőtársaival karöltve vizsgálóbizottság felállítására tesznek majd javaslatot.
Gál szerint ha lenne jegyrendszer, ma egy átszállásos utazás Budapesten nem 700 forint lenne, hanem csak 400 (az időalapú elszámolás miatt - a szerk.)
A címlapkép 2018 november 14-én készült, Kovács Attila/MTI/MTVA
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.