Palkovics: Meg kell változtatni Magyarország „leányvállalatország-arculatát”

Meg kell változtatni Magyarország „leányvállalatország-arculatát”, meg kell teremtetni az ideális környezetet, melyben az innovatív termékfejlesztési folyamatokat Magyarországon, magyar munkaerővel végezhetik el a vállalatok, mondta Palkovics László innovciós és technológiai miniszter egy szakmai rendezvényen kedden Budapesten.

Az eseményen mutatták be az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. által „kifejlesztett” Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját, tájékoztatott az MTI.

A miniszter hangsúlyozta, ehhez meg kell erősíteni a hazai kis- és középvállalkozásokat, növelni kell a termelékenységüket, nekik is be kell lépniük a digitalizáció korszakába. 

Palkovics László rámutatott, ehhez a magyar cégeknek is önálló, új termékekkel kell megjelenniük itthon és a nemzetközi piacokon, ez az innováció végső célja.

A miniszter mindezt egy olyan eseményen mondta, amelyen egy magyar cég (ITK) olyan buszt mutatott be, amelynek német licenst alapján Debrecenben szereltek össze, különösebb fejlesztés nélkül a fele legalább magyar fejlesztésű: a járóképes, Spanyolországban gyártott Mercedes-alvázra a felépítményt magyar mérnökök fejlesztették ki.

A Magyar Buszgyártási Stratégia legnagyobb eredménye ez, már az is nagy szó, hogy a Mercedes a nevét adta ehhez a termékhez. Ugyanakkor a kormány tervei éppen a buszgyártás terén sokkal nagyobbak voltak: előbb Széles Gábor, majd Mészáros Csaba kormánybarát vállalkozók bevonásával próbálták feltámasztani az Ikarus-márkát, ám a projekt csúfos kudarcba fulladt.

A most bemutatott kétajtós szóló busz helyközi közlekedésre lesz alkalmas. Az LE rövidítés azt jelenti, nem teljesen alacsonypadlós, így nagyvárosi - pl. budapesti - közlekedtetésre nem alkalmas. A tervek szerint, ha elkészül egy nagyobb gyárcsarnok is, 2020-tól évente akár ezer busz gyártására is képesek lesznek.

Fotók az új buszról. A képeket Botos Tamás készítette.