Meg kell változtatni Magyarország „leányvállalatország-arculatát”, meg kell teremtetni az ideális környezetet, melyben az innovatív termékfejlesztési folyamatokat Magyarországon, magyar munkaerővel végezhetik el a vállalatok, mondta Palkovics László innovciós és technológiai miniszter egy szakmai rendezvényen kedden Budapesten.
Az eseményen mutatták be az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. által „kifejlesztett” Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját, tájékoztatott az MTI.
A miniszter hangsúlyozta, ehhez meg kell erősíteni a hazai kis- és középvállalkozásokat, növelni kell a termelékenységüket, nekik is be kell lépniük a digitalizáció korszakába.
Palkovics László rámutatott, ehhez a magyar cégeknek is önálló, új termékekkel kell megjelenniük itthon és a nemzetközi piacokon, ez az innováció végső célja.
A miniszter mindezt egy olyan eseményen mondta, amelyen egy magyar cég (ITK) olyan buszt mutatott be, amelynek német licenst alapján Debrecenben szereltek össze, különösebb fejlesztés nélkül a fele legalább magyar fejlesztésű: a járóképes, Spanyolországban gyártott Mercedes-alvázra a felépítményt magyar mérnökök fejlesztették ki.
A Magyar Buszgyártási Stratégia legnagyobb eredménye ez, már az is nagy szó, hogy a Mercedes a nevét adta ehhez a termékhez. Ugyanakkor a kormány tervei éppen a buszgyártás terén sokkal nagyobbak voltak: előbb Széles Gábor, majd Mészáros Csaba kormánybarát vállalkozók bevonásával próbálták feltámasztani az Ikarus-márkát, ám a projekt csúfos kudarcba fulladt.
A most bemutatott kétajtós szóló busz helyközi közlekedésre lesz alkalmas. Az LE rövidítés azt jelenti, nem teljesen alacsonypadlós, így nagyvárosi - pl. budapesti - közlekedtetésre nem alkalmas. A tervek szerint, ha elkészül egy nagyobb gyárcsarnok is, 2020-tól évente akár ezer busz gyártására is képesek lesznek.
Fotók az új buszról. A képeket Botos Tamás készítette.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.