Az M1 híradója szerint hazudik a 444, de nem merik megmutatni, hogy miről

2019 január 14., hétfő 20:17
343

Az MTVA estig nem válaszolt kérdéseinkre azzal a felvétellel kapcsolatban, amin az látható, hogy egyik riporterük instruálja Lomnici Zoltán alkotmányjogászt arról, mit szeretnének hallani felettesei tőle a közmédia utcából kidobott képviselők ügyében:

Ahogy Varju László kidobása után, most is egy hírblokkban reagáltak a 444-en közölt videóra. Ezúttal viszont már kivágott részleteket sem mertek mutatni a felvételből, így az eltévedt M1 néző elég nagy gondban lehetett, hogy pontosan miről is van szó. 

A megfejtés valahogy úgy szólt, hogy Lomnici korábban is beszélt már arról, hogy az őrök megvédték a stúdiót, ezért ő 

meg is üzente az ügyeletes M1-szerkesztőnek, hogy ő ezt fogja mondani, de ha nem mondaná, emlékeztessék, hogy mondja. És mivel nem mondta, emlékeztették.  Így nézett ki az emlékeztetés: 

A híradó riportból végül véletlenül kifelejtették a fenti felvételt, aminek a körülményeit 3 percen keresztül magyarázzák, és ami egyébként az MTVA sajátja.   

„A cikkben azt írják, a felvételen a felettesek kívánalmára hangzik el, hogy az őrök megvédték a stúdiót”- hangzik el, majd inkább jótékonyan megkímélik a nézőt az önálló véleményalkotástól arról, hogy vajon Lomnicinak volt-e fogalma arról, mit is akar mondani.  

Miközben a szerkesztők ilyen vágóképekkel büntetik Lomnicit, az M1 saját hírszerkesztési gyakorlatáról szó sem esik, holott a 92 milliárd forintból gazdálkodó MTVA az, amely bizonyítottan manipulálja az adófizető nézőket azzal, hogy kamuinterjúkon keresztül közvetít politikai üzeneteket. 

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt