A Telegraph nem csak bocsánatot kért Melania Trumptól, de kártérítést is fizet neki

Elnézést kért és bánatpénzt fizet az amerikai first ladynek a Telegraph, írja a brit lap egy csokornyi meglehetősen szórakoztató korrekció mellett. 

A lap hétvégi magazinjának január 19-ei címlapsztorija után a Telegraph megbánása jeleként nem csak helyreigazítást közölt, hanem leszedte a teljes cikket, kártérítést fizet Melania Trumpnak, sőt állja az ügyvédi költségeit is.

Fotó: OLIVIER DOULIERY/Picture-Alliance/AFP

A szombati számban megjelent, szokatlanul vehemens közlemény egy sor állítást helyreigazít, például:

  • Melania Trump apjának jelenléte nem volt fenyegető.
  • Az építészeti tanulmányait nem azért hagyta ott, mert gondjai akadtak egy vizsgával, hanem mert inkább sikeres modellkarriert akart építeni.
  • A modellkarrierje nem volt sikertelen Trump előtt, és nem Trump hatására lett sikeres.
  • Mrs és Mr Trump nem 1998-ban találkoztak, hanem 1996-ban.
  • Az sem igaz, hogy Melania anyja, apja és testvére azért költöztek New Yorkba, hogy Trump épületeiben lakjanak.
  • Az sem igaz, hogy Melania Trump sírt, amikor a férje megnyerte az elnökválasztást.

Utóbbi állítást egyébként Michael Wolff botránykönyve nyomán a fél világsajtó megírta, Melania Trump pedig már korábban is cáfolta, mondván, hogy ő nagyon örült Trump győzelmének. Vagyis ezt a természetéből fakadóan nehezen bizonyítható, rálátó forrásokra hivatkozó állítást egy brit lapnak helyre kellett igazítania, az amerikai sajtónak viszont nem. Ami valószínűleg abból fakad, hogy a brit médiatörvény alapján akár csődbe is lehet vinni egy médiavállalkozást az elvesztett becsületsértési perekkel. A brit bulvárlap, a Daily Mail például 2,9 millió dollárt (!) volt kénytelen fizetni Melania Trumpnak 2017-ben. (CNN)

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.