Több mint 10 ezer Audi maradt félkészen a győri sztrájk miatt

A győri Audi-gyár dolgozóinak sztrájkja miatt a múlt héten egész Európában akadozott az Audi termelése. A Győrből érkező motorok hiánya miatt az  az ingolstadti központban is leállt a termelés, de több beszállítónak is szüneteltetnie kellett a munkát.  

Joachim Cordshagen, a német autógyár kommunikációs vezetője a Világgazdaságnak azt mondta, hogy a győri sztrájk miatt az Audi ingolstadti gyárában több mint tízezer autó nem készült el. Ez a több mint tízezer darab, szalagon maradt autó alig három nap alatt, vagyis január 28 és 30. között torlódott össze. A lap úgy számolt, hogy mivel 2017-ben a bajorországi gyárban mintegy 540 ezer autó készült el, ami napi  2400 kocsit jelent, így a mostani kiesés nagyjából 2 százalékos mínusz a termelésben. 

Joachim Cordshagen jelezte, hogy hétfőtől az ingolstadti és a neckarsulmi üzemekben is az eredeti menetrendben folyik a munka, illetve mindegyik műszakban zajlik a gyártás. 

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) által január 24-én meghirdetett sztrájkban résztvevő dolgozók a győri Audi Hungaria Zrt. gyárudvarán 2019. január 29-én. A szakszervezet a sikertelen bértárgyalások miatt hirdetett sztrájkot.Fotó: Krizsán Csaba/MTI/MTVA

Az Audi Hungária Független Szakszervezet felhívására a győri gyár dolgozói január 24-én léptek sztrájkba. Végül az Audi Hungaria Zrt.-nek és az Audi Hungária Független Szakszervezetnek múlt szerdán sikerült megállapodnia az idei béremelésről. A megállapodás értelmében a 2019-es alapbéremelés 18 százalék, minimum 75 ezer forint, és május 1-től minden munkavállalónak minden hónapban legalább egy teljes szabad hétvége jár, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emelik idén, és ez az érték marad 2020-ban is.