109 helyreigazítási pert vesztett el tavaly a kormánymédia

A Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok szerint 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2 - írja az Átlátszó. Ennyiszer marasztalta el őket a Törvényszék, a legtöbb helyreigazítást az Origónak kellett közölnie.

Az Átlátszó tavaly is kikérte ezeket az adatokat az azt megelőző évre vonatkozóan, akkor az derült ki, hogy 2017-ben összesen 53 helyreigazítási pert vesztett a kormányközeli média, azaz az elvesztett perek száma jelentősen romló tendenciát mutat.

Az Átlátszó összehasonlításképpen kikérte a kormánypárti politikusok által támadott szerkesztőségek 2018-as helyreigazítási statisztikáit is. A bíróságtól kapott adatok szerint a 444, az Index, a választás után bezárt Magyar Nemzet, az RTL Klub és az Átlátszó összesen 14 helyreigazítási pert vesztett el tavaly részben vagy egészben.

Ha csak 300 forinttal támogatna bennünket...

... mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése. A 444 hosszú távú, stabil működése rajtad múlik. Olyanokon, akik hajlandóak a saját pénzükből áldozni, hogy Magyarországról ne tűnjön el a független újságírás. Ha szeretnéd, hogy a 444 oknyomozásai, elemzései és videói továbbra is a lehető legtöbb emberhez eljussanak, akkor támogasd a szerkesztőséget, akár csak egy kávé árával is!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.