Úgy néz ki, tényleg lesz valami a világ első, nagy sorozatban gyártani tervezett elektromos pickupjából. A Riviant RT1 a CES-en mutatkozott be még januárban és nagy érdeklődést keltett az USÁ-ban, ahol eleve három pickup vezeti az autós eladási listát.
105, 135 és 180 kWh-s akkukkal készül majd az autó, így a hatótávolság normál üzemben is minimum 300 kilométerre becsülhető. A kocsinak négy motorja van, kerekenként 197 lóerővel. Még talán ennél is izgalmasabb, hogy a lapos rétegbe rendezett akkukkal és a szétdobált motorokkal egy egész csomó hasznos tér szabadul fel, így ez lesz az első pickup, amelynek nemcsak, hogy van csomagtartója, de mindjárt három is van neki: egy üreg a "motortérben", egy a raktérpadló alatt, egy pedig keresztben, a hátsó ülések mögött:
A Rivian RT1-nek most elárulták a tervezett fogyasztói árát is. ami 90000 dollár, 25 millió forint alatt lesz. Nem kevés, de igazából nem is annyira sok, ha hozzátesszük, hogy ez a kocsi nem csak egy platós teherautó, hanem egy szupersportkocsi is egyben, miközben egy robogó fenntartási költségeit igényli. Három másodperc alatt van százon, de száz kilométert normál használat mellett 1000-1200 forintból tesz meg, haza lakossági villanyáram-árral számolva.
Az autó piacra kerülésének pontos időpontjáról még nincs információnk, de azt tudjuk, hogy jelenleg a prototípus Ford F150-nek álcázva rója az USA útjait.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.