A közmédia létrehozott egy irodát, ami a közmédiát ellenőrzi a kampány alatt

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

A közmédia az Európai Parlament magyar képviselőinek választására való tekintettel március 4-én létrehozta a Közmédia Választási Irodát (KVI), amelynek elnöke Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

Az iroda feladata elsősorban annak felügyelete, hogy a közmédia műsorai a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.

Ebben a kódexben például olyan meglepő mondatok is szerepelnek, hogy „a közszolgálati médiaszolgáltatás a társadalmi nyilvánosság működésének elősegítése a hagyományos és új, elektronikus hírközlő eszközök segítségével oly módon, hogy az a nemzet és a társadalom egészének, és azon belül minden rétegének és csoportjának az érdekét szolgálja, a nyilvánosság működését a nemzet, a társadalom hagyományainak, értékeinek szempontjai szerint pozitívan befolyásolja”

  • A Közmédia Választási Iroda felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását a Duna Médiaszolgáltató médiaszolgáltatásaiban. 
  • Felügyeli továbbá a választással összefüggő a hírműsoroknál, politikai tájékoztató műsorszámoknál a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítését, a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását.
Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda / Szecsõdi Balázs

A Duna Médiaszolgáltató - a Duna Televízió és a Petőfi Rádió - naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően, blokkosítva teszi közzé. 

A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell.A Duna Médiaszolgáltató a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban köteles a politikai reklámot közzétenni. A jelölő szervezet politikai reklám közzétételét egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb egyperces időtartamban kérheti, egy adott napon azonban egy, kettő, de akár mindhárom idősávban is. Minderre tekintettel egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb egy perc lehet. (via MTI)

Amikor az ország járványellenes intézkedésekre vár, a kormány saját hatalmának bebetonozását tartja a legfontosabbnak. Ezermilliárdos közvagyon ellopásának legalizálása, ideológiai hadviselés a szexuális kisebbségekkel szemben, a választási törvény sokadik megváltoztatása, az ellenzéki együttműködést megakadályozandó... és lesz itt még ötlet. Tavasszal a rendkívüli intézkedések bevezetésének napján megszállták az Indexet. Most mi következik? Addig támogasd a szabad sajtót, amíg lehet! Lépj be a Körbe, vagy támogasd bármekkora összeggel a 444 szerkesztőségét!

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.