A Kúria ismét elítélte, hogy a TV2 híradóiban csak a Fidesz szerepelt

A Jobbik tett panaszt a Nemzeti Választási Bizottságnál, amiért a TV2 az európai választási kampány adott időszakában, pontosan április 15. és 17. között csak és kizárólag a Fidesz- KDNP kampányáról számolt be, „az ellenzéket semmilyen formában nem említette meg egyik hírben sem”. 

Az NVB a beadványt elutasította, a Kúria azonban ezt felülírta, akárcsak egy másik mai döntésnél.

A Kúria megállapította, hogy a TV2 a megadott hírműsorok választási kampánnyal összefüggő híreivel megsértette az „esélyegyenlőség a jelöltek és a jelölő szervezetek között” alapelvét, ezért 

  • eltiltja a jogsértőt a további jogsértéstől; 
  • kötelezi a jogsértőt, hogy e végzés közlésétől számított három napon belül a végzés rendelkező részének a jogsértő közléssel azonos napszakban és ahhoz hasonló módon történő közzétételére.

„A tartalmi elemzés alapján a Kúria azt állapította meg, hogy a Fidesz-KDNP jelölő szervezet három egymást követő napon többször is megjelenhetett, kifejthette az Európai Unió bevándorlási politikával kapcsolatos véleményét, míg más jelölő szervezetek részére egy esetben sem adott megjelenési lehetőséget a médiaszolgáltató” - olvasható a határozatban.

A héten a Kúria egyszer már elmarasztalta a TV2-t, amiért csak a Fidesz aláírásgyűjtéséről adtak hírt. Se az, se ez a döntés nem járt ugyanakkor bírsággal. Ahogy a friss döntés indoklása fogalmaz: a Kúria - figyelemmel 

a jogsértés fennállásának rövid időtartamára és a szándékosság hiányára 

– nem tartotta indokoltnak bírság kiszabását. (via hvg.hu)