Ez a rövidhír azt sugallja, hogy most a hidrogén kerülhet újra reflektorfénybe.
A hidrogén vízből kinyerésére a kelet-kínai Hangcsou város egyetemén kifejlesztett új katalizátoros eljárás a hagyományos irídium-katalizátoros eljárásnál 80 százalékkal olcsóbban állítja elő a hidrogén nyersanyagot.
Az új katalizátor a fotoszintézist végző növényi sejtekben található sejtszerv, a kloroplasztisz működését modellezi le.
A hidrogén jó alternatívája lehetne a fosszilis üzemanyagoknak, mivel magas hőértékkel rendelkezik, és nem bocsát ki káros égésterméket, ráadásul nyersanyagként, víz katalizátoros bontásával szinte bárhol rendelkezésre áll.
Nagy energiasűrűségének köszönhetően alternatív hajtású járművek üzemanyagaként is bevethető, nincs hatótáv para, nincs hosszú töltési idő, bökkenőt az eddig drága előállításon túl az előállításhoz szükséges energia forrása, és a hiányzó infrastruktúra jelent.
De ha akad meggyőző számítás amely szerint olcsóbb lesz mint az akkumulátoros elektromos autók, akkor garantáltan akad befektető a töltőpontok kiépítésére is.
Az mindenesetre érdekes egybeesés, hogy az Audi is a napokban jelentette be, hogy leporolja a parkolópályára tett h-tron hidrogénautós projektet, és a Hyundai, Toyota után ők is szériagyártású, hidrogénhajtású típusban gondolkodnak.
"Az Audi vezérigazgatója, Bram Schot igazán lelkes: azt mondja, hogy mindenképp szeretnék felgyorsítani a h-tron fejlesztéseket: több pénz jut majd a hidrogénnel működő modellekre, és több mérnöki kapacitás. Így már az idén bemutathatják a hatodik generációs üzemanyagcellás prototípust, és 2021-től már bérelhetők is lesznek a hidrogén-hajtású Audik" - írta a Totalcar.hu.
(MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.