Épp csak a legfontosabb eszköz nem üzemelt a felújított Keleti pályaudvaron

Üres vágányok a Keleti pályaudvaron 2019. május 13-án reggelFotó: Máthé Zoltán/MTI/MTVA

Két héten keresztül zárva tartott a Keleti pályaudvar felújítás és takarítás miatt. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója múlt hét végén úgy beszélt a lezajlott munkálatokról, mintha az egész pályaudvart kicserélték volna. 

Nem csak új síneket raktak le, de kisuvickolták az egész pályaudvart, újraaszfaltozták az utasforgalmi területeket, modern ledes utastájékoztató kijelzőfalat alakítottak ki, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a korszerűtlen büféket, pavilonokat. 

Minden nem sikerült tökéletesen, legalábbis Éva szerint, aki ma már ott kezdte a napot. A modern ledes utastájékoztató kijelzőfal helyett az utasok egyelőre kénytelenek a hangosbemondóra figyelni, mert nincsenek beüzemelve: 

Május 27, az újranyitás utáni első reggel Fotó: Olvasónk / 444
Május 27, az újranyitás utáni első reggel Fotó: Olvasónk / 444

A vonatinfó alkalmazása szerint a vonatok 15-30 perces késésben vannak, a vasúti szerelvények nagyon lassan közlekednek a pályaudvaron, ami alighanem a forgalomirányítás akadozásával függ össze - ez lehet az oka annak is, hogy a kijelző nincs üzemben.  

Ambíciókban nincs hiány mindenesetre: Homolya arról is beszélt pénteken, hogy még idén új vizesblokkokat alakítanak ki, sőt korszerű utascentrumról is készültek tervek, igaz ahhoz még 1 milliárd forint plusz forrásra volna szüksége a vasúti vállalatnak. 

A vezérigazgató szerint négy-öt év kéne még, hogy a pályaudvar ténylegesen és teljesen megújuljon.

UPDATE:  A MÁV tájékoztatása szerint a „lefényképezett állapot mindössze 4-5 percig állt fenn. A kijelzőt azonnal újraindították, jelenleg is zavarmentesen üzemel.”

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.