26-szor kell helyreigazítania magát a köztévének a Czeglédy Csabáról tett valótlan állítások miatt

2019 június 5., szerda 12:46
106

26 híradóban kell lehoznia az M1-nek azt a 6 helyreigazítást, melyre a Kúria a Czeglédy Csabáról terjesztett valótlan állítások miatt kötelezte a köztévét - írta az Index.

Nem sokkal később a Kúria is közleményt küldött, amely szerint a legutóbb a DK európai listájára is felkerült Czeglédy Csaba sajtó-helyreigazítás perében „a felperes keresetének részben helyt adó, összesen 6 db helyreigazítást elrendelő jogerős ítéletet hatályában fenntartotta és az alperest perköltség megfizetésére kötelezte.”

Mint kiderült, a problémát az jelentette, hogy 2017 szeptemberében az M1 Híradó sorozatosan azt közölte, hogy az ún. Czeglédy-ügyben „közel ezer”, „több mint ezer”, illetve „több ezer” károsult vár hiába a munkabérére. A Kúria a másodfokú bírósággal megegyezően azt állapította meg, hogy „a számokat az alperes nem tudta bizonyítani, legfeljebb néhány tucat, majd néhány száz igényt érvényesítő személyről merült fel adat. Miután ez a különbség nagyságrendinek volt tekinthető, a Kúria nem fogadta el, hogy a különbségnek a felperes személyének megítélése szempontjából nincs jelentősége.”

Azt az alperesi álláspontot sem fogadta el a Kúria, hogy a közlések csupán az alperes becslését, azaz véleményét fejezték volna ki – az adott időszakban ugyanis hivatalos adatot arra jogosult szervek nem adtak ki. Arra ugyan alappal hivatkozott az alperes, hogy közügyről van szó, de valótlan tényállításra ez sem jogosítja fel a sajtószervet - írta a Kúria.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt