A Volkswagen gigászi tervvel vág bele a villanyautózásba

Villanyautó
2019 június 13., 07:55

Pofonokat kaptak balról és jobbról, hírnevüket (de a profitot annyira nem) megtépázta a dízelbotrány, ráadásul egyre több nyugat-európai nagyvárosban komoly döntésekkel szorítják ki a belső égésű motorral szerelt járműveket.

A Volkswagennél rájöttek, hogy követniük kell a radikálisan változó közhangulatot, a szöszmötölős átmenet helyett teljes gőzzel ugranak fejest a villanyautózásba.

Ennek jegyében eddig:

  • Érkezik a Volkswagen elektromos ID szériájának első, Golf méretű tagja, akkupakktól függően 330-550 kilométer hatótávval, körülbelül 13 millió forintért.
  • Beszáll a család többi tagja is, a 2022-es év végére a Škoda több mint 10 villany- vagy részben elektromos autót dob piacra, már elérhető a VW e-Up! testvére a Skoda Citigo-e, ami nagyobb akkuval, akár 270 kilométeres hatótávra is képes.
  • Sorban döntik a pályarekordokat kísérleti elektromos versenyautójukkal, a 680 lóerős ID.R legutóbb a Nürburgringen tette le névjegyét, előtte pedig az autóverseny egyik leghíresebb hegyi felfutóján, a Pikes Peak-en ért el abszolút első helyet, pályarekorddal.


photo_camera A Volkswagen ID3 lesz a gyártó első komolyan vehető saját villanyautója, amit várhatóan ősszel a Frankfurti Autószalonon lepleznek le. Fotó: Volkswagen AG

A legfontosabb döntés viszont a most bejelentett töltőhálózat építés.

A gyártó 36 000 töltőállomást tervez elektromos autók számára Európában 2025-ig, melyből 11 000-et a Volkswagen márka létesít, a projektbe 250 millió eurót fektetnek be.

Volkswagen becslése szerint a jövőben a töltési műveletek 70%-át otthon vagy a munkahelyen fogják elvégezni. A Volkswagenhez tartozó Elli teljes körű töltési megoldásokat kínál majd a vállalatok és a fogyasztók számára, hogy 2020-tól megfeleljenek ezeknek a követelményeknek.

Ezek a megoldások a megfizethető fali dobozoktól kezdve mindent lefednek, beleértve a telepítést és a megfelelő öko-energiát is. A németországi Volkswagen üzemekben a márka mintegy 4.000 töltőpontot telepít a munkavállalók számára; ezek közül sok a nyilvánosság számára is hozzáférhető lesz.

A nyilvános töltőállomásokat várhatóan az összes töltési művelet körülbelül egynegyedénél fogják használni. A Volkswagen „We Charge” szolgáltatásával az ügyfelek a jövőben több mint 100 000 töltési pontot kaphatnak Európa-szerte - középtávon a szám 150.000 töltési pontra emelkedik.

Tervezik a kiskereskedelmi láncokkal való partnerséget, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kényelmesen feltölthessék autójukat a vásárlás közben. Ez már elkezdődött a Tescoval az Egyesült Királyságban, és más láncok is követni fogják a példát. (forrás: Volkswagen)


Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.