A Hableányt üzemeltető cég kitiltatná a Viking társaság szállodahajóit a Duna magyar szakaszáról

Szakértők szerint a Viking Sigyn speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i dunai hajókatasztrófa bekövetkeztéhez - írja a Magyar Nemzet. Ezért a Hableány sétahajót üzemeltető Panorama Deck Kft.-t képviselő ügyvéd, Sógor Zsolt bejelentése szerint kezdeményezik, hogy tiltsák ki a Viking társaság hajóit a Duna magyarországi szakaszáról. Sógor szerint a norvég tulajdonú Viking River Cruises folyami flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki ellenőrzését is el szeretnék érni.

A szakértói vélemények szerint a Viking Sigyn 14 km/ó sebességgel haladt az ütközés előtt, ami a Budapest belvároságban megengedett sebességnél gyorsabb. A balesetet azonban súlyosbította, hogy a szállodahajó speciális orrkiképzése miatt 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt, ami belökte a Hableányt a Sigyn elé. A szállodahajó ekkor ütközött neki a sétahajó bal tatjának, és az, speciális kiképzése miatt, nem oldalirányban lökte ki maga elől a magyar hajót, hanem még jobban beforgatta, valószínűleg maga alá gyűrte.

A Sigyn mögött egy másik Viking hajó, az Idun haladt, és a tragédia túlélői szerint az Idun is több túlélőt letarolhatott. A két hajó kapitánya oroszul meg is tárgyalta a rádión, hogy valami történt. Az Idun kapitánya hívta a Sigynt. „Mi történt, Jura?”, mire Jurij Csaplinszkij: „Elgázolhattam egy hajót. Látsz valamit mögöttem?”, „Semmit…” (Magyar Nemzet)