Színek szerint válogatva kezdi el árulni a klasszikus gumimacikat a Haribo

Az évek óta visszaeső piaci részesedéssel küzdő német gumicukorgyártónál meghallhatták a kor szavát, és a jövőben kedvére tesznek azoknak a vásárlóknak, kik csak egy-egy színben fogyasztanak szívesen a cég legismertebb gumimedvés termékéből. 

A Berliner Morgenpost cikke szerint a Haribo azután került nehéz helyzetbe, hogy nagyon kiéleződött a verseny, a nyugati piacokon több hasonló termékekben utazó gyártó is teret nyert magának, ez pedig kihatott a legismertebb gyártó bevételeire is. 

Németországban így most megjelentek azok a 75 grammos kiszerelések, melyekbe külön-külön, csak az egyik színű gumimacik lesznek megtalálhatóak. Egy zacskó ára 49 eurocent lesz, ami kicsit drágább, mintha vegyes csomagot venne valaki. 

A színek mellett nagyobb hangsúly jut majd arra is, hogy a különböző színárnyalatok különféle "gyümölcsös" ízeket takarnak. A gyártó elvileg időszaki terméknek szánja az egyszínű gumimacikat, de hogy ez az időszak meddig tart majd, azt nem közölték. 

A Haribo piacát nemcsak a konkurensek veszélyeztetik, de az egészségesnek nehezen nevezhető termékek hírnevét kikezdte az is, hogy a német közszolgálati tévé két éve bemutatta, hogy rabszolgamunka és állatkínzás lapul a gumicukrok gyártása mögött. A cégvezetés akkor komoly reformokat ígért, hogy hasonló jelenetekre többé ne kerülhessen sor a gyártás során.