A Népszava a Magyar Nemzetre hivatkozva ír arról, hogy „21. századi” komfortigényeket kielégítő, fűtéssel-hűtéssel és mosdó lehetőségekkel ellátott utasvárót építene Ferihegy 2-n a jelenleg működő fapados utasváró helyére.
Az építményt a Garancsi István-féle Market Zrt. építi. Ugyanaz a cég, amely az Airport Hotelt és a Wizz Air hangárját is felépítette. A projektről a Budapest Airport Zrt. nem adott tájékoztatást.
A kormánylap azt írja, hogy lebontják a jelenleg használatos bádogterminált, de a Népszava értesülései szerint pedig a korábbihoz nagyjából hasonló méretű, könnyűszerkezetes terminál épül majd.
A Népszava forrása alig 100 milliósra becsülte a beruházást értékét, ami elenyészőnek mondható a BA által bejelentett 225 milliárdos - 2024-ig szóló - fejlesztési terv méreteihez képest.
Az még nem dőlt el, hogy az új építményhez is fedetlen-fűtetlen folyosón juthatnak-e el az utasok, ahogy az idáig is volt.
A munka állítólag nagy tempóban zajlik, nem függetlenül attól, hogy Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter tavasszal szóvá tette, azt várják a BA-tól, hogy rendezze a fapados terminál méltatlan állapotait, különben betiltják a működtetését.
A Népszava ír arról is, hogy a kormányzati emberek állítólag szeretnék újra állami tulajdonban tudni a privatizált BA-t, de a magas koncessziós díj miatt ehhez több százmilliárd forintra volna szükség.
Időközben az uniós közbeszerzési értesítőben hivatalosan is kihirdették, hogy a Market Zrt. építheti meg a Ferencvárosba tervezett multifunkcionális szuper-sportcsarnokot, méghozzá 78 milliárd forint értékben. A népligeti sportlétesítmény anyagi vonzatairól itt írtunk. (Népszava)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.