A pártok közül messze a Fidesz költötte idén a legtöbb pénzt Facebook-hirdetésre, az RTL Híradó számításai szerint márciustól októberig összesen 96 millió 300 ezer forintot. Második helyen a Momentum áll 28,5 millió forinttal, de a Fidesz még mindig többet költött, mint összes ellenzéki párt együtt.
A politikusok közül Karácsony Gergely áll az élen (29,2 millió), Tarlós István saját oldalán viszont egyetlen fillért sem szánt erre. Igaz, ettől még nyerhetett volna, hiszen Szegeden úgy választották meg Botka Lászlót, hogy csak 783 ezer forintért reklámozott a Facebookon, ellentétben fideszes ellenfelével, Nemesi Pállal, aki majdnem 9 milliót hirdetett el.
Józsefvárosban a fideszes Sára Botond költött többet Facebook-kampányra március óta (3,6 millió forint), mégis az ellenzéki Pikó András nyert, aki csak egymilliót. Az RTL-nek azt mondta, azért ennyit, mert ennyi volt.
Ehhez képest Kövér László házelnök októberben azt mondta, nem voltak tiszták az önkormányzati választások, mert „percenként villantak fel ellenzéki politikusok a Facebookon, bennünket pedig onnan kiirtottak”.
Az utóbbi hetekben többször azzal magyarázták kormányoldalon a Fidesz gyenge szereplését, hogy nem sikerült megszólítaniuk a fiatalokat, akik mindig csak a telefonjukat nyomkodják.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.