Fokozódik a parkolási káosz. 2020 január 2-án, azaz két hét múlva egyes budapesti főútvonalakon, az Erzsébet körúton például biztosan, leáll a parkoló autósok bírságolása. Nem lesz parkolásellenőrzés, nem lesz aki figyelje, hogy fizettek-e az autósok a parkolásért.
A Budapest Közút Zrt. jelenleg érvényes szerződése a 4Green Parking nevű parkolási céggel lejár, újat nem kötöttek, sőt egyelőre a fővárosnál nincsenek képben, hogy létezik egy újabb rejtett bugyra a parkolási rendszernek.
Röviden az a helyzet, hogy nem csupán kerületenként van más és más parkolási rendszer, más üzemeltető, más technológia, más tarifa, más szabályozás, de léteznek ezen túl olyan területei a városnak, leginkább a főútvonalak, amik a fővároshoz tartoznak, és ahol a befizetett parkolási díj a fővárosi önkormányzatot illeti meg. Tehát az autósnak nem csak azt kell fejben tartania, hogy ha megáll az Üllői út egyik oldalán, akkor a másik oldalán nem fizethet a parkolásért, hanem olyan eset is előfordult, hogy az Erzsébet körúton parkolt le az autós, majd a parkolását egy, a VII. kerületi parkolóóra alapján indította el, ebből kifolyólag megbírságolták, ugyanis a mellékútvonalakon más cég szedi a pénzt, mint a főútvonalon.
A legtöbb kerületben ez úgy szokott működni, hogy a kerületi parkolási cég beszedi a pénzt a fővárosi helyeken is, és azt a kerületi önkormányzat továbbítja a fővárosnak. Most viszont kiderült, hogy nem mindenhol működik így a rendszer.
Úgy tűnik, hogy Tarlós István alatt a főváros cége, a Budapest Közút Zrt. maga is beleugrott a parkolási bizniszbe, és Erzsébetvárosban átvették a főútvonalak ellenőrzési feladatát a kerülettől, helyettük megbízták a 4Green Parking Zrt-t. Ez egy friss NER-hez közeli parkolási cég, csak 2018.04.06-án jegyezték be. A Zrt. tulajdonosa Poprády Géza, aki a Fidesz kormány földművelésügyi államtitkára volt, majd 2016-ban Mészáros Lőrinc agrárcége, az Agrosystem Zrt. vezérigazgatója lett.
A 4Green ügyvezetője pedig dr. Jeszenszky Zoltán László, aki korábban Mészáros Lőrinc giga cégét, az Opus Global-t vezette. Ők próbálták 2018 decemberében Kupper Andrással ölre menve megszerezni a legendásan zűrös ferencvárosi parkolási bizniszt is, de végül nem jártak sikerrel. A 4Green még alig több, mint másfél éve létezik, és egyes fővárosi területeken ők ellenőrzik a parkolást, azt, hogy pontosan hol, a 4Green vezére, Jeszenszky Zoltán nem árulta el. Annyi biztos, hogy az erzsébetvárosi főútvonalakon ők végezték ezt a munkát, és azt is megerősítette a 4Green, hogy a szerződésük december 31-én lejár. Ami azt jelenti, hogy január 2-án már nem lesz, aki bírságolja az Erzsébet körúton.
„Január 2. érdekes időpont lesz” mondta Jeszenszky.
Ezzel tovább fokozódik a VII. kerületi parkolási mizéria, ahol egyébként is nehéz helyzetbe került az új, Niedermüller-féle vezetés. Ugyanis idén a terhelt múltú Centrum csoporttal, tehát Kupper Andrásékkal 10 évre kötött kerületi parkolási szerződés is lejár. Niedermülleréknek már nem volt sem idejük, sem kapacitásuk egy új rendszert kiépíteni, így kénytelenek voltak meghosszabbítani fél évre a korábban parkolási csalásért, a Fideszhez és az MSZP-hez egyaránt bekötött vállalkozó cégével a szerződést.
A fentiek alapján 3 lehetőség van:
(Cikkünkben korábban azt írtuk, hogy a főváros kötött szerződést a 4Greennel, közben Karácsony Gergely stábja jelezte, hogy a szerződést a főváros cége, a Budapest Közút Zrt. kötötte. Utánanéznek a megállapodásnak.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.