A Vác-Budapest közt közlekedő szerda reggeli s70-es vonat mozdonyvezetőjének útközben járt le a munkaideje, az utasokkal teli szerelvény a Rákospalota-Újpest állomáson leparkolta, majd hazament, számolt be az Index. A MÁV később közölte:
"a Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő ma reggeli S70-es vonat mozdonyvezetőjének lejárt a szolgálati ideje, a biztonsági szabályok szerint a 12 órát meghaladó munkavégzés nem engedélyezhető. A forgalomirányításhoz érkezett az információ, hogy a mozdonyvezető ideje lejár és nem közlekedik tovább a vonat késése miatt, ezért kénytelen volt leváltót kérni. Az irányítók egy másik mozdonyvezetőt küldtek."
A vasúttársaság szerint "a vonat ekkor érkezett Rákospalota-Újpest állomásra 19 perces késéssel. A forgalomirányító értesítette az állomási személyzetet, hogy a vonat nem közlekedik tovább és tájékoztassák az utasokat az átszállásról, ezt a jegyvizsgálók megtették. A vonaton 500 utas volt, ebből 300-an a következő, Rákospalota-Újpestről 8:35-kor induló vonattal utaztak tovább a Nyugati pályaudvarra, körülbelül 200 utas a BKK járatait vette igénybe." A MÁV elnézést kér.
Tavaly már történt hasonló eset a vonalon, akkor Csomádról nem indult tovább a vonat, mert lejárt a vezető 12 órás műszakja. A MÁV akkor úgy magyarázta a történteket, hogy a "vonaton éjszakai műszakban szolgálatot teljesítő mozdonyvezető vezetési ideje lejárt. Az érvényben lévő hatósági előírások miatt 12 óra eltelte után nem vezethet tovább."