A Versenyhivatal 350 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot, mert megtévesztették a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 350 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot. A Versenyhivatal szerint a vállalat megtévesztette a fogyasztókat a 2018. február 1. és 2018. március 31. között futott „Most generáció” kampányban, írja az MTI.

A GVH szerint azzal, hogy a Telekom maximális sebességről beszélt a kampányban, azt sugallták, 

  • hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítják a hálózaton,
  • miközben azt valójában csak egy szűkebb előfizetői kör érhette el.

A hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy a maximális sebesség csak egy általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri hálózatán.

A bírságot feltételesen szabják ki, vagyis ha a Telekom kompenzálja a fogyasztóit, akkor egy részét nem kell megfizetniük.

A Magyar Telekom az MTI-vel azt közölte, hogy a társaság a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést viszont nem ismerik el, és felajánlották az érintettek kompenzálását.