Szombat délután nagy robajjal leomlott egy régi, 130 éves közúti híd a Budapesthez közeli Piliscsabán. Az Index most riportot közölt a helyszínről, amelyből kiderül:
egy 13 évvel ezelőtt, 2007-ben íródott önkormányzati feljegyzés már figyelmeztette a település akkori vezetését, ha nem újítják fel, könnyen le is szakadhat a Budapest-Esztergom vasútvonal vasúti töltéstől alig pár méterre fekvő híd.
A vizsgálat készítői már akkor azt írtál:
„a híd állapota láthatóan instabil, feltételezhető, hogy nagyobb terhelés esetén tovább rongálódhat, illetve leszakadhat. Az esetleges balesetek elkerülése végett szükséges lenne a híd statikai felülvizsgálata, illetve kijavítása, valamint a terhelhetőség kitáblázása.”
Az Index szerint a terheléskorlátozó táblákat több mint tíz évvel később ki is helyezte az önkormányzat, de statikai felülvizsgálatról és javításról nem a település polgármestere, Farkas András sem hallott.
Farkas mégis a túlsúlyos teherautókat hibáztatja a túlterhelés, így a híd leomlása miatt. Az Indexnek ugyanis azt mondta, a környékbeli utcákban építkezők rendre megszegték a súlykorlátozó KRESZ-szabályokat.
Ezen kívül gond volt a hídon összegyűlő csapadékvíz, és a vasúti töltés felől érkező víz elvezetésével - mondta a polgármester.
A hidat azért építették az 1890-es években, hogy a vasút vízelvezető árka fölött összekössön két utcát. Az esztergomi vasútvonalat pár éve ugyan felújították, de a vízelvezetést - úgy látszik - akkor sem oldották meg rendesen.
A híd újjáépítésével kapcsolatban azt írja az Index: a polgármester leszögezte, ez saját forrásból biztosan nem fog menni az önkormányzatnak, állami támogatásra számítanak. "80 millió forint jut a fejlesztésekre az éves költségvetésben, ez pedig közel 200 millió forintba kerülne"
Igaz, a hidat nem eredeti formájában építik vissza, egy egyszerűbb szerkezet kerül a helyére.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.