A G7 írt arról, hogy ugyan számos állami beruházás elakadt a koronavírus okozta vészhelyzet miatt, de azért vannak projektek, melyeket egy világjárvány sem tud megakasztani. Mint a lap írja, az elmúlt hetekben több olyan nagyösszegű tendert is lezártak, melyek már hónapok óta húzódtak.
És ugyan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) hivatalosan még nem adott ki tájékoztatást a nyertesekről, az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe azonban már feltöltötték ezeket.
Innen derült ki, hogy a Pápa és Győr közötti 83-as főút kétszer kétsávossá fejlesztésének egyik felét a Soltút Kft. építheti 46,2 milliárdért, míg a másikat a számos állami megrendelést elnyerő, Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt 44,2 milliárdért. A lap számítása szerint így a főút egy kilométere 2,4 milliárd forintba kerül, aminél az elmúlt időszakban drágábban is épültek fajlagosan utak.
De nemcsak Szíjj László, hanem Mészáros Lőrinc is sikerrel pályázott a közelmúltban: március 2-án hirdettek eredményt a Püspökladány és Biharkeresztes közötti 55,6 kilométeres vasútvonal villamosítására kiírt tenderen. A nyertes pedig az osztrák Strabag vasúti vállalata és a Mészároshoz kötődő R-Kord alkotta konzorcium lett egy 47,2 milliárdos ajánlattal.
Ez kilométerenként 850 millió forintos költséget jelent, ami rendkívül soknak tűnik a G7 szerint, még akkor is, ha egy komplex projektről van szó.
Nem ez volt az R-Kord egyetlen sikere: a vállalat két helyen, Vácon és Újszászon is transzformátor alállomás teljes építészeti villamos rekonstrukcióján dolgozhat nemsokára, összesen 4,3 milliárd forintért.