A világ legnagyobb olajvállalata, a szaúdi Saudi Aramco visszavonta azt a brit reklámkampányát, melyben egy fenntarthatóbb jövőt ígértek. A hirdetések az év eleje óta futottak nyomtatott és online újságokban, és a brit reklámfelügyelet több mint 60 panaszt kapott ezekkel kapcsolatban.
A reklámban többek között az szerepelt, hogy a valódi fenntarthatósággal nem lehet várni holnapig, és hogy a vállalat egy fenntarthatóbb jövőért tesz.
Az Aramco döntését méltányolta a környezeti szempontból hiteles reklámokért kampányoló szervezet, a Stop Funding Heat képviselője. Mint fogalmazott, mivel ezek a reklámok alapvetően megtévesztőek voltak, így egyértelműen szembementek a brit hirdetési piac szabályaival.
A Guardian tavaly írt róla, hogy a Saudi Aramco lehet felelős az 1965 óta globálisan keletkezett összes károsanyag-kibocsátás 5 százalékáért, és a vállalat a következő évtizedre is jelentős olaj- és földgázfeltárásokat tervez.
A Saudi Aramco a Guardian kérdésére a reklámmal kapcsolatban azt írta, hogy szükségszerű, hogy egyszerre tudják kielégíteni a globális energiaigényt, illetve hogy csökkentsék a kibocsátásukat. Hozzátették, hogy a vállalat már régóta tesz azért, hogy tevékenysége minél kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon, és évtizedek óta fektetnek be azért, hogy a működésük minél fenntarthatóbb legyen, épp ezért a nagyobb olajtermelők között övék a legkisebb karbonintenzitás.