A szaúdi olajóriás visszavonta a hirdetését, melyben a fenntartható jövővel kampányoltak

A világ legnagyobb olajvállalata, a szaúdi Saudi Aramco visszavonta azt a brit reklámkampányát, melyben egy fenntarthatóbb jövőt ígértek. A hirdetések az év eleje óta futottak nyomtatott és online újságokban, és a brit reklámfelügyelet több mint 60 panaszt kapott ezekkel kapcsolatban. 

a Saudi Aramco vezetősége 2019 decemberébenFotó: -/AFP

A reklámban többek között az szerepelt, hogy a valódi fenntarthatósággal nem lehet várni holnapig, és hogy a vállalat egy fenntarthatóbb jövőért tesz. 

Az Aramco döntését méltányolta a környezeti szempontból hiteles reklámokért kampányoló szervezet, a Stop Funding Heat képviselője. Mint fogalmazott, mivel ezek a reklámok alapvetően megtévesztőek voltak, így egyértelműen szembementek a brit hirdetési piac szabályaival. 

A Guardian tavaly írt róla, hogy a Saudi Aramco lehet felelős az 1965 óta globálisan keletkezett összes károsanyag-kibocsátás 5 százalékáért, és a vállalat a következő évtizedre is jelentős olaj- és földgázfeltárásokat tervez. 

A Saudi Aramco a Guardian kérdésére a reklámmal kapcsolatban azt írta, hogy szükségszerű, hogy egyszerre tudják kielégíteni a globális energiaigényt, illetve hogy csökkentsék a kibocsátásukat. Hozzátették, hogy a vállalat már régóta tesz azért, hogy tevékenysége minél kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon, és évtizedek óta fektetnek be azért, hogy a működésük minél fenntarthatóbb legyen, épp ezért a nagyobb olajtermelők között övék a legkisebb karbonintenzitás. 

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.