"Sokkal inkább az ember és a technika együttműködéséről van szó, mint bármilyen más sportnál. (..) Ha valaki motorozó embert lát, főleg versenyt, az látja, hogy az egész testével együtt a géppel összeolvadva próbálja a másikat megelőzni," vezette fel a Hajdúnánásra tervezett 65 milliárdba kerülő MotoGP-pályát Kósa Lajos az M1 szerda reggeli műsorában. A kormánypárti képviselő elárulta: nem lepődött meg a szombati bejelentésen, 2018 óta dolgozik egy kisebb csapattal azon, hogy legyen Kelet-Magyarországon egy versenypálya.
Bár évek óta dolgozik a projekten Kósa, sem ő, sem a kormány nem árulta el, hogy
a 65 milliárd forintos beruházás megtérül-e valaha, illetve, hogy mennyit fizetnek a magyar adófizetők a motorverseny-rendezési jogáért.
A volt debreceni polgármester a köztévében kijelentette, hogy
egy sokfunkciós pályát terveznek, kétszáz eseménynappal.
Ebből három-három napot tesz csak ki a MotoGP, és Superbike futam, mondta. Arról, hogy mi lesz a maradék 194 napon, kijelentette:
"nyilvánvaló, hogy ez nem önmagában egy versenypálya, hanem egy olyan élménypark, ami nem véletlenül van Debrecen, Nyíregyháza, és Miskolc által alkotott háromszög súlypontjában."
Igaz, a versenypálya tervét eddig nem tették közzé. Kósa szerint ha ezt jól megcsinálják, akkor
"egy olyan mágnese lehet a térségnek, ami nagyon sokat lendíthet. És akkor talán egy kicsit oldjuk azt a dolgot, hogy külföld, messziről jött ember: Magyarország, az Budapest és Balaton, azt kész."
Kósa szerint hatalmas verseny van a motorversenyek rendezéséért, a magyar kormány azzal reklámozta magát a szervezőnél, hogy "itt a V4-es régiót lehet feltárni, Nyugat-Ukrajnával, Romániával, Szerbiával, és Horvátországgal."
A pályaépítés 65 milliárd forintra becsült összegét máris megnöveltek Kósa. Szerinte a MotoGP-pálya apropóján megépülhetne a Nyíregyháza-Debrecen-Hajdúnánás autópálya is.