Kirúgták a Digi Sportból a hírek szerint az Index főszerkesztőjének készülő Szombathy Pált

Elbocsátotta a Digi Sport Szombathy Pált, a csatorna reggeli magazinjának a műsorvezetőjét. A hírt Szombathy jelentette be a Facebookon.

Mint írja, a Digi szerződésszegés miatt rúgta ki, mert „nem tájékoztattam a munkáltatót arról, hogy 2017 óta az Index Zrt. igazgatósági tagja vagyok, ami lássuk be, igen abszurd állítás, hiszen mindez bőséggel megjelent akkor a nyilvánosságban, s természetesen engedélyt is kértem digisportos munkahelyi vezetőimtől akkor, három éve egy másik, nem konkurens profilú gazdasági társaságban betöltött tiszteletdíjas tevékenységhez”.

A három évvel ezelőtt felálláshoz képest azért annyi változott, hogy Szombathy barátja, Bodolai László felkérésére már nem csupán igazgatósági tag volt az Indexnél, hanem vezérigazgató is lett. Amit Bodolai ellentmondó nyilatkozatai alapján Szombathy vagy csak egy pár napig töltött be vagy még most is az. Mindenesetre az Index impresszumában hetekig felelős kiadóként volt feltüntetve Szombathy. Pár napja Szombathy helyett már Bodolai szerepel ugyanitt ezen a poszton.

A Media1 azóta sem cáfolt híre szerint Szombathy az Index főszerkesztője lesz. Márpedig a reggeli műsorból akkor amúgy is távozott volna. (Az egyik helyettese pedig az orbanviktor.hu korábbi üzemeltetője, a Mandiner volt főszerkeszője, Balogh Ákos Gergely lesz.

Szombathy az Index főszerkesztői posztjáról egy szót sem ejt a posztjában, inkább a helyzet áldozatának állítja be magát: „Én tehát most nem felálltam, hanem eltávolítottak, miután kitört az indexes konfliktus. (ahogyan egyébként már a balhé első napján elköszönt tőlem a pozsonyi Új Szó című napilap is, ahol szintén tíz éven át írtam elemzéseket minden héten).”

„Most elmegyek tehát, de a téma iránti szeretet, szenvedély és érdeklődés megmarad bennem – találkozunk még” – írja Szombathy.