Több mint 50 milliárddal zsugorodhat a médiatorta a járvány miatt

Média
2020 október 16., 14:25

55,6 milliárd forint tűnhet el a médiapiacról, a teljes kommunikációs iparág pedig 148,8 milliárd forintos visszaeséssel számolhat az idén - áll a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) péntek délutáni, MTI-hez eljuttatott közleményében.

Az MRSZ a Scores Group kutatóintézettel közösen készített kérdőíves kutatássorozata alapján becsülte meg a koronavírus hatásait a magyarországi reklám- és kommunikációs piac teljesítményére.

A közleménye szerint az MRSZ Barométer kutatássorozatban több száz piaci szereplő vett részt, akiket arról kérdeztek, hogy miként látják a pandémia hatásait a pénzügyeikre, a bevetéleikre, kiadásaikra nézve, és milyenek szerintük a piac jövőbeli kilátásai, melyek volnának a kívánatos kormányzati intézkedések.

Az első adatfelvételre tavasszal, a másodikra augusztusban és szeptemberben került sor, és terveznek egy harmadik etapot is novemberi kezdéssel. Az első két körben 386, illetve 359 cégvezetőt kérdeztek meg.

A felmérés alapján a tavaszihoz képest őszre valamelyest csökkent a becsült visszaesés nagysága, de ezzel együtt is súlyos veszteségeket szenved el a szektor. A médiatorta a tavalyi 245 milliárdról idén várhatóan 189 milliárd körülre apad, a kommunikációs torta pedig 468 milliárdról 320 magasságába esik vissza.

„Az iparág üzleti helyzetének romlási esélye továbbra is fennáll, de 23 százalékkal kevesebben, - az előző lekérdezés 76 százaléka helyett - a legutóbbi adatfelvétel alapján mindössze a kitöltők 53 százaléka számol ezzel a forgatókönyvvel” - áll a közleményben.

Ami érdekes még, hogy válaszadók 96,8 százaléka szerint jelen helyzetben továbbra is szüksége lenne célzott kormányzati intézkedésekre: a legtöbb megkérdezett azt tartaná nagy - és egyben reálisan megvalósítható - segítségnek, ha a kormányzat a járulékterhek csökkentésével könnyítene helyzetükön. Az állami költések szintjének emelését leginkább a médiatulajdonosok igényelnék.