Elnézést kért a francia közszolgálati rádió, miután véletlenül publikálta Erzsébet királynő és Pelé halálhírét

2020 november 16., hétfő 14:08

Hallgatói, olvasói és követői elnézést kérte a Radio France Internationale nevű francia közszolgálati rádióadó, miután weboldalukon több közszereplő gyászhíre is tévesen jelent meg. Kitették például a II. Erzsébet brit királynő, Pelé brazil focista és Paul Biya kameruni elnök haláláról szóló, előre bekészített híreiket. A rádióadó bocsánatkérésében azt írta, technikai hiba történt, ezért élesedtek a posztok.

Az előre megírt gyászjelentések véletlenszerű publikálása sajnos nem ismeretlen dolog a legmegbízhatóbb szerkesztőségekben sem, 2014-ben a People magazin például „NE ÉLESÍTSD Meghalt Kirk Douglas” címmel tett ki egy posztot, 6 évvel azelőtt, hogy Kirk Douglas tényleg meghalt volna.

A Reuters 2013-ban ugyanezt játszotta el Soros Györggyel, az a cikk így kezdődött: „Soros György, aki XXX-ben XXX évesen elhunyt...”. 2008-ban pedig a Bloomberg tette ki Steve Jobs halálhírét, miközben az Apple akkori vezetője csak 2011-ben halt meg. (Independent)