Az idei kínai járműgyártási adatok megközelítik majd a tavalyit, annak köszönhetően, hogy a kínai járműipar állt talpra a leghamarabb és nő a leggyorsabb ütemben nemzetközi összehasonlításban a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett visszaesés után - írja az MTI
A kínai autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) éves konferenciáján Pekingben bemutatott előrejelzés szerint
a tavalyi 25,77 millió gépjármű után az idén 1,9 százalékkal kevesebb, 25,3 millió készülhet az országban.Májusban, a korlátozások feloldása után a CAAM még arra számított, hogy az autóipari termelés 15-25 százalékkal visszaesik majd az idén. A tényleges csökkenés viszont a mostani prognózis alapján már kevesebb mint 2 százalékos lesz.
Az első 11 hónapban 22,5 millió autó készült Kínában, 2,9 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. Az első 10 hónapban még 4,7 százalékos volt az éves lemaradás, vagyis egy hónap alatt látványosan felpörgött a kínai autóipar. Novemberben pedig már 11,5 százalékkal több autó készült az országban, mint egy hónappal korábban. Jövőre pedig 4 százalékkal 26,3 millióra növekedhet a gyártási volumen. A CAAM 2025-re kitűzött gyártási célja pedig 30 millió gépjármű.
Nemcsak gyártják, veszik is Kínában a kocsikat, novemberben már 12,6 százalékkal több járművet értékesítettek, mint egy évvel korábban, 2,77 milliót. Az előző havihoz képest 7,6 százalékkal nőtt a novemberi értékesítés. A novemberi az értékesítések sorban nyolcadik havi növekedése volt.